unnamedОстаннім часом дуже популярною у закладах вищої освіти є тема «студоцентризму», з чого складається враження – що про цих самих студентів раніше або взагалі не йшла річ, або не приймали їхню думку до уваги.

І тут виникає парадокс: – як може навчальний заклад, який оріентований на взаємозв’язок зі студентами не бути студоцентристським? Звичайно ж, студент тут завжди стоїть на першому місці, просто не було таких голосних назв для даного явища, і це не виносилося на перший план. Тому що, основна мета закладів вищої освіти – надати можливість отримати цю ж саму освіту!

Оскільки, кафедра машиновикористання в землеробстві є провідною випусковою кафедрою університету, то знайомство та безпосередня робота зі студентами починається на останніх курсах бакалаврату та під час навчання у магістратурі. В даний період навчання у студентів гостро постає таке питання, як дипломування.

На нашій кафедрі підхід до даного питання не змінюється вже багато років, а саме: студент сам обирає керівника дипломного проекту чи роботи, потім під час співбесіди з майбутнім фахівцем обговорюються актуальні для нього питання та напрямки і

вже безпосередньо на основі цих даних, остаточно формулюється тема випускної роботи. Ефективність даного підходу підтверджена роками і доведено, що зацікавлений студент набагато активніше працює і не потребує додаткового стимулювання, а творчо і самовіддано підходить до вирішення питань, які передбачені сформованим раніше планом.

Відповідно, як і у будь якій самостійній роботі не може бути чіткого плану, так і у дипломному проекті розкриваються саме ті питання і напрямки, що найбільше цікавлять студента, як майбутнього фахівця в галузі агроінженерії. І чи не в розвитку саме фахової складової полягає суть студоцентризму?

Згідно вищевикладених принципів, кафедра сформувала теми дипломних робіт магістрів та на даний час працює зі здобувачами ступеня вищої освіти «Бакалавр».

Євген Ігнатьєв,
старший викладач кафедри МВЗ