Підвищення довіри до Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного як до закладу вищої освіти та наукового осередку з боку працедавців, та світової спільноти, безпосередньо пов’язано з впровадженням норм академічної доброчесності.

Саме розгляду комплексу морально–етичних норм, які регламентують термін «академічної доброчесності» згідно ст. 72 Закону України «Про освіту» була присвячена кураторська година, в групі 31 ГМ спеціальності 133 «Галузеве машинобудування». Куратор групи асистент кафедри обладнання переробних і харчових виробництв імені професора Ф. Ю. Ялпачика Олександр Ковальов нагадав студентам про принципи, які забезпечують довіру до результатів навчання та творчих досягнень як здобувачів вищої освіти, так і професійних науковців. Студенти групи 31 ГМ були ознайомлені з обов’язками студентів та викладачів у ході освітньої діяльності, з можливими порушеннями процесу. Здобувачі освіти погодились з тим, що впровадження освітнього порталу та електронних журналів значною мірою дозволило усунути проблеми необ’єктивного оцінювання та хабарництва, а також підвищити якість освіти при здобутті освітнього ступеня.

Норми етико-моральних відносин у стінах ТДАТУ регламентуються Кодексом честі, з яким ознайомлені всі співробітники і студенти університету. Виконання всіма учасниками освітнього процесу закладених в ньому норм забезпечить дотримання принципів академічної доброчесності. Студентам групи 31 ГМ було нагадано про неприпустимість представлення результатів праці інших авторів в якості власних творів. Особливу увагу було приділено питанню неприпустимості фабрикації або фальсифікації курсових і дипломних робіт та результатів наукових досліджень, які перевіряються на автентичність згідно «Положення про системи антиплагіату».

Була надана інформація про сутність академічної доброчесності і для студентів 13 МБ АІ групи. Вони дізнались, що доброчесність вміщує самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання, для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб; посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право; надання достовірної інформації про результати власної навчальної, творчої діяльності.

Обізнаність учасників освітнього процесу та відповідальне ставлення до виконання норм та принципів академічної доброчесності в освітній та науковій діяльності забезпечить, передусім, покращення якості освіти фахівців спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» у ТДАТУ та підвищить рейтинг університету серед ЗВО України.

Редакційно-видавничий відділ,
за матеріалами сайтів кафедр