Положення про факультет агротехнологій та екології ТДАТУ
затверджено 14 лютого 2020 року
- Загальні положення
- Факультет є структурним підрозділом університету, що створюється за рішенням вченої ради університету для організації навчально – виховного процесу підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів „Бакалавр”, „Магістр” за відповідними напрямами, спеціальностями, спеціалізаціями.
- Факультет об’єднує зусилля відповідних кафедр університету, філій кафедр в НДІ та на виробництві, підприємств-об’єктів виробничих практик і стажування студентів, лабораторій та інших структурних підрозділів для вирішення завдань, визначених цим Положенням.
1.3 Факультет керується в своїй діяльності вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2008, чинного законодавства, Статуту
університету, цим Положенням, наказами, розпорядженнями та іншими нормативними актами, які регулюють його діяльність.
1.4 Факультет має свою печатку, штамп та емблему, форми яких затверджуються вченою радою університету.
- Мета, предмет діяльності і завдання підрозділу
2.1 Навчально – виховний процес на факультеті забезпечує можливість здобуття особою знань, умінь і навичок, а також, інтелектуального, морального та духовного розвитку особистості;
2.2 Організація навчально – виховного процесу на факультеті визначається Законом України “Про вищу освіту”, “Положення про організацію навчального процесу у вищих закладів” та наказом МОН України № 774 від 30.12.2005 р. “Про впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу”:
- практична підготовка (навчальна, виробнича, переддипломна);
- контрольні заходи (проміжний і підсумковий контроль).
2.3 Основними завданнями факультету є:
- організація навчальної роботи за ліцензованими напрямами та спеціальностями відповідно до вимог державних стандартів освіти.
- проведення аналізу відповідності змісту освіти потребам ринку праці.
- участь у ліцензійній та акредитаційній експертизі відповідних напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців.
- участь у формуванні бюджету ТДАТУ.
- участь у формуванні державного замовлення на підготовку фахівців відповідної спеціальності (напряму).
- участь у роботі приймальної комісії ТДАТУ.
- участь у складанні штатного розкладу навчальних підрозділів ТДАТУ та підбору науково-педагогічних працівників.
- організація та участь у підготовці і затвердженні в установленому порядку навчально-методичних комплексів відповідних спеціальностей, спеціалізацій та дисциплін.
- аналіз поточної та підсумкової успішності студентів за відповідними напрямами, спеціальностями і спеціалізаціями.
- організація семінарів і конференцій з питань науково-методичного забезпечення навчального процесу.
- розробка відповідних положень, документації та контроль за впровадженням кредитно-модульної системи організації начального процесу (КМСОНП) згідно вимог Болонської конвенції.
- організація навчальних і виробничих практик студентів.
- організація разом з відділом міжнародних зв’язків стажування в сторонніх організаціях, у тому числі і за кордоном.
- організація та проведення культурно-виховної роботи серед студентів.
- організація навчальної та державної атестації студентів.
- внесення пропозицій щодо підготовки кадрів вищої кваліфікації.
- участь у працевлаштуванні випускників разом з відділом зв’язку із виробництвом шляхом створення бази даних, підготовки угод щодо працевлаштування та здійснення моніторингу за працевлаштуванням протягом 3-х років після випуску студентів факультету.
- участь в організації перепідготовки та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ТДАТУ.
- Організаційна структура підрозділу
3.1. Структура факультету та його штати затверджуються ректором.
3.2. На факультеті основним колегіальним органом є вчена рада факультету.
Вчену раду факультету очолює її голова – декан факультету.
До складу вченої ради факультету входять за посадами заступники декана, завідувачі кафедрами, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються із числа професорів, докторів наук, виборні працівники, які представляють інших працівників факультету і які працюють у ньому на постійній основі, відповідно до квоти, визначеної статутом університету. При цьому не менш ніж 75 процентів загальної чисельності її складу мають становити науково-педагогічні працівники факультету.
Виборні представники обираються загальними зборами трудового колективу факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.
Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію рішенням декана факультету. Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано Вченою радою університету.
3.3. Органом студентського самоврядування факультету є студентська рада факультету.
3.4 Факультет очолює декан, призначений наказом ректора за рекомендацією Вченої ради факультету.
3.4 Декан є головою Вченої ради факультету. Організаційно декан
безпосередньо підпорядкований ректору університету, функціонально – про
ректорам з відповідних напрямків роботи університету.
3.5 Робочим органом управління факультету є деканат, до складу якого входять декан, його заступник (або заступники) та секретар (або секретарі).
3.6 Заступник (або заступники) декана приймаються на роботу та звільняються з неї ректором за поданням декана, погодженим з проректором з науково – педагогічної роботи, секретарі – за поданням декана.
3.7 У межах своїх повноважень декан видає розпорядження,
обов’язкові для всіх учасників навчально – виховного процесу на факультеті.
3.8 При деканаті, як дорадчий орган, створюється методична комісія,
яка вносить пропозиції щодо вдосконалення навчального процесу та забезпечує своєчасне коригування навчальних планів і програм підготовки фахівців.
Вона затверджується вченою радою факультету.
4 Функції, що виконуються підрозділами
До функцій факультету належить:
- участь у розробці та впровадження освітньо-кваліфікаційних характеристик, освітньо-професійних програм та робочих навчальних планів за
ліцензованими напрямами та спеціальностями (спеціалізаціями) підготовки
фахівців; - організація та проведення профорієнтаційної роботи серед сільської молоді спільно з відповідними структурними підрозділами ТДАТУ;
- участь у роботі приймальної комісії ТДАТУ;
- організація та координація навчально-виховної роботи, впровадження прогресивних технологій і форм навчання;
- організація моніторингу якості навчального процесу на факультеті та розробка спільно із відповідними структурними підрозділами ТДАТУ
заходів щодо вдосконалення навчального процесу; - участь у розподілі бюджету ТДАТУ між кафедрами та іншими
навчальними структурними підрозділами, що залучені для підготовки фахівців відповідних напрямів і спеціальностей і спеціалізацій; - контроль за використанням коштів, залучених для підготовки фахівців відповідних напрямів, спеціальностей і спеціалізацій;
- розробка наскрізних програм практичної підготовки фахівців з
окремих напрямів їх майбутньої професійної діяльності; - організація та координація розробки навчальних програм дисципліни;
- розробка та контроль дотримання графіків навчального процесу;
- участь у розробці та коригуванні розкладу занять студентів;
- розробка розкладу заліків та екзаменів і контроль за його дотриманням;
- допуск студентів до всіх видів навчальних атестацій;
- участь у підготовці перевідних наказів і наказів про відрахування,
поновлення, переведення студентів, надання академічної відпустки, повторного терміну навчання, міжнародних відряджень та матеріального заохочення; - участь у підготовці наказів про надання студентам можливості
навчатися за індивідуальними графіками і навчальними планами та формування таких навчальних планів і графіків; - організація роботи стипендіальної комісії факультету;
- організація заходів щодо матеріального стимулювання активної
участі студентів у навчальному процесі; - організація і проведення сумісно із відповідними структурними
підрозділами ТДАТУ навчальних та виробничих практик, навчання студентів
робітничим професіям із видачею відповідних документів встановленого
державного зразка; - організація державної атестації студентів за освітньо-професійними програмами підготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів;
- планування, організація і проведення засідань вченої ради факультету, методичної комісії факультету, науково-методичних конференцій, нарад, семінарів тощо;
- координація сумісно із відповідними кафедрами підготовки та
видання навчально-методичного забезпечення; - участь у підборі та комплектуванні складу науково-педагогічних
працівників для забезпечення навчального процесу на факультеті; - участь в організації підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників;
- організація спільно з відділом зв’язків з виробництвом видачі документів про освіту, проведення попереднього розподілу випускників;
- організація заходів зі старостами та наставниками академічних
груп з питань навчальної та виховної роботи студентів — спільно із відповідними структурними підрозділами ТДАТУ; - організація та проведення культурно-виховної роботи серед студентів факультету;
- організація і проведення олімпіад спільно з кафедрами за спеціальностями та предметних олімпіад в рамках Всеукраїнських олімпіад студентів;
- організаційне забезпечення участі студентів та викладачів факультету в конкурсах, культурно – масових та спортивних заходах.
- Взаємовідношення факультету з іншими підрозділами університету
5.1 Деканат як робочий орган управління факультетом організаційно
підпорядковується ректору університету та функціонально – проректорам з
відповідних напрямків роботи.
5.2 Здійснюючи свою діяльність, факультет вступає у стосунки з:
- навчальною частиною;
- навчально-науковими центрами, кафедрами, їх філіями та іншими структурними підрозділами ТДАТУ;
- науково-дослідними інститутами УААН, НАН і Міністерства АП України;
- науковою та адміністративно – господарською частинами, планово – фінансовим відділом, бухгалтерією, відділами: кадрів, міжнародних
зв’язків, аспірантурою, зв’язків з виробництвом, навчально – дослідним господарством, регіональними навчальними закладами та іншими підрозділами ТДАТУ.
5.3 У процесі стосунків з різними підрозділами університету деканат факультету отримує і надає інформацію з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю.
- Права і відповідальність факультету
6.1 Деканат факультету має право втілювати відповідні заходи, щодо навчально-виховного та наукового процесу, проводити його контроль у відповідності з Законом України “Про вищу освіту”, “Положення про організацію навчального процесу у вищих закладів” та наказом МОН України № 774 від 30.12.2005 р. “Про впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу”.
6.2. Відповідальність факультету реалізується через відповідальність декана, його заступників, інших співробітників деканату, що визначається у їх посадових інструкціях.