Що потрібно знати студенту-першокурснику

    Вступивши на перший курс будь-якого закладу освіти, людина потрапляє в зовсім нове середовище, в якому потрібно адаптуватися буквально з перших днів навчання. Зазвичай студентські роки –- це найяскравіші моменти в житті людини. Тому дуже важливо з перших днів навчання розпочати жити в потрібному ритмі

Корисні посилання

                   Керівництво ТДАТУ

                    Наукова бібліотека ТДАТУ

                    Практичний психолог

                    Рекомендації студенту-першокурснику та куратору групи з адаптації

                    Студнтське самоврядування ТДАТУ

                    Спортивний клуб ТДАТУ «Таврія-університет»
                    Відомості про гуртожитки, вільні місця, розмір плати за проживання

                    Керівництво факультету агротехнологій та екології      

                    Студнтське самоврядування факультету АТЕ ТДАТУ

                    Студентський омбудсмен 

                    КРИТЕРІЇ рейтингу особистих досягнень студентів АТЕ ТДАТУ

                    Академічна доброчесність

                    Кодекс Честі ТДАТУ

                   Студосвіторія
                   Розклад занять/розклад сесії

Поради для швидкої орієнтації в перші дні навчання

  • Візьміть собі за правило приходити на заняття на 10-15 хв раніше, щоб без зайвого хвилювання знайти потрібну аудиторію.
  • Одразу знайдіть та запам’ятайте розклад занять вашої групи. Розклад може змінюватися, тому частіше зазирайте у нього.
  • Ознайомтеся з усіма підрозділами навчального закладу, які можуть знадобитися: кафедри, аудиторії, бібліотека, актова та спортивна зали, комп’ютерні класи, медпункт, їдальня тощо. Дізнайтеся години їхньої роботи.
  • Дізнайтеся й запишіть прізвища та імена ваших викладачів, куратора вашої групи, одногрупників, їхні домашні й мобільні телефони, адреси електронної пошти, особливо старости групи.
  • Якомога швидше навчіться конспектувати лекції. Придбайте достатню кількість зошитів. Помиляється той студент, який пише всі конспекти в одному зошиті – готуватися до іспитів буде складно. Головне, щоб у вас завжди лежали «запасні» 1-2 ручки, також зручно мати при собі ручку червоного або іншого кольору – з їх допомогою ви зможете підкреслювати найважливіші визначення, ставити позначки на полях, виділяти нові терміни тощо.
  • Обов’язково запишіть ці дані у відповідному зошиті: прізвище, ім’я та по батькові викладача, який веде певний предмет, дні та години, коли викладач буває на роботі. Коли настане час здавати реферати й курсові, ця інформація буде дуже цінною.
  • Налаштуйтеся на те, що підготовка до сесії починається… з першого заняття. На семінарах ведіть себе активно – виступайте з доповненнями, уточненнями, ставте запитання.
  • Радійте! Студентське життя буває один раз у житті. Воно неповторне! Беріть активну участь у громадському житті групи, факультету та університету. Крім того, запишіться до гуртка, який Вам до душі: танцювального, вокального, спортивного тощо. Студентські роки минають швидко, потурбуйтесь про те, щоб Вам було що згадати.

    Найголовніша порада студентству – залишатися собою в будь-яких ситуаціях, навіть найкритичніших. Світ не без добрих людей, і завжди можна знайти людину, яка допоможе мудрою порадою. У нашому навчальному закладі є соціально-психологічна служба, фахівці якої завжди прийдуть вам на допомогу у важкій ситуації.

Як успішно здати сесію

Сесія – непростий час навіть для самих старанних студентів.

Що робити, якщо хвилювання на іспиті заважає зосередитися? Як потрапити в розряд щасливців, які ходять на сесію як на свято?

Звичайно, найбільшої впевненості на іспиті додає знання предмету, однак існує кілька важливих правил, які допоможуть якнайкраще підготуватись до сесії.

По-перше, потрібно грамотно розподілити сили. Проаналізувати свій розклад: який іспит складніше, який простіше.

Друге важливе правило – повноцінне харчування. Їжа повинна бути багата на білок – сир, сметана, яйця, м’ясо, бобові тощо. Він слугує будівельним матеріалом для організму та насичує головний мозок, що полегшує сприймання та запам’ятовування інформації. Перед самим іспитом можна з’їсти небагато шоколаду – це допоможе сконцентруватися на завданні.

Третє правило успішної підготовки до сесії – облаштування робочого місця. Необхідно прибрати усі зайві речі, зручно розмістити потрібні підручники, зошити, ручки тощо.

Четвертою необхідною умовою є мотивація, чим вона сильніша – тим легше підготуватися до сесії. Визначте для себе цілі підготовки, напишіть, намалюйте, роздрукуйте мотиватори. Такі цілі, як «не розчарувати батьків» чи «не вилетіти з університету», працюють погано. Вибирайте мотивацію, яка стосується аспектів самореалізації, майбутніх професійних досягнень.

П’ята умова – послідовне засвоєння матеріалу. Уникати зубріння. Механічно завчений текст має властивість безповоротно випаровуватися з пам’яті на іспиті. А щоб цього не сталося, знання треба систематизувати. Вивчаючи матеріал з того чи іншого екзаменаційного питання, постарайтеся запам’ятати найголовніше. Ця інформація в подальшому послужить своєрідним маячком. Якщо згадали ключовий факт, формулу, дату, то неодмінно прийде на розум ще що-небудь з того, що читали з даної теми.

Перед самим іспитом важливо добре виспатись, щоб мозок працював на повну силу. Ну і, звичайно, успіх неможливий без впевненості в собі, будьте спокійними та рішучими.

Про лекції

Безпосереднє спілкування з викладачем, можливість дізнатися про останні досягнення науки, отримувати відповіді на запитання «тут і зараз» – для цього необхідно ходити на лекції.

Вчимося слухати викладача

  • Упорядкуйте робоче місце – нехай ніщо не відволікає вашу увагу.
  • Підготуйтеся до сприйняття матеріалу, сядьте у зручну позу. Пам’ятайте: коли розслаблене тіло, розслаблена й увага.
  • Обміркуйте тему лекції. Вивчіть план лекції.
  • Зверніть увагу на інтонацію подання матеріалу викладачем, стежте за повторами з його розповіді – так викладач виділяє основні думки.
  • Намагайтеся уявити те, що почули.
  • Зіставте почуте із засвоєними знаннями.
  • Обов’язково намагайтеся виділити основні думки, засади.
  • Найкращий спосіб зберегти інформацію – записати її. Вчимося вести записи з голосу.
  • Не починайте записувати матеріал з перших слів викладача, спочатку вислухайте думку до кінця та зрозумійте її.
  • Починайте запис від того моменту, коли викладач закінчує виклад однієї думки й починає її коментувати.
  • Не намагайтеся записати матеріал дослівно (при цьому губиться основна думка, такий запис робити важко); відкидайте другорядні слова, без яких головна думка матеріалу не змінюється.
  • Скорочуйте слова, деякі можна замінити опорними значками, умовними позначеннями. Після скорочення залишайте місце, щоб закінчити запис удома.
  • Намагайтеся писати швидко.
  • Якщо в лекції є незрозумілі місця – залиште місце в зошиті, після заняття запитайте у викладача й запишіть.
  • Виконуйте загальні правила ведення конспекту.

10 правил самоорганізації уваги під час засвоєння навчального матеріалу
(за Ю. Гільбухом)

  1. Заздалегідь плануйте свій час так, щоб у процесі занять ніщо не відвертало вашої уваги (візити товаришів, телефонні дзвінки тощо)
  2. Стаючи до праці, заздалегідь організуйте своє робоче місце.
  3. Розпочинаючи заняття, максимально мобілізуйте свою волю, намагайтеся не думати про те, що було перед цим предметом ваших роздумів. Попередньо перегляньте матеріал завдання, складіть план майбутньої роботи.
  4. Стійкість уваги багато в чому залежить від того, наскільки добре ви розумієте матеріал, який вивчаєте.
  5. Якщо зосередженню на навчальному матеріалі заважають хвилювання, тривога через майбутній іспит, сторонні думки тощо, займіться конспектуванням (записами). Такий самий ефект дає читання тексту вголос. Після того, як ви зосередилися на матеріалі, його можна знову читати подумки.
  6. Читайте новий матеріал так, щоб глибоко усвідомлювати його. Водночас треба пам’ятати, що надто повільний темп відволікає увагу на сторонні об’єкти.
  7. Чергуйте читання з обміркуванням і переказуванням, наведенням власних прикладів, оскільки це запобігає появі психологічного стану монотонності, коли стійкість уваги різко знижується.
  8. Контролюйте, стримуйте мимовільні переключення уваги на сторонні об’єкти, зумовлені дією як зовнішніх подразників, так і внутрішніх стимулів (асоціації). Усвідомивши, що відбувається мимовільне перемикання уваги, намагайтеся вольовим зусиллям відповідно її спрямувати.
  9. Якщо в процесі читання ви несподівано усвідомили, що на певний час «відключилися», змусьте себе одразу повернутися на те місце, де зупинилися. Визначити його легко: весь попередній текст під час повторного читання сприймається як незнайомий. Такі обов’язкові повернення не тільки забезпечать засвоєння навчального матеріалу, а й сприятимуть підвищенню загальної стійкості уваги.
  10. Пам’ятайте про гігієну розумової праці, нормальне освітлення і температуру повітря, про регулярні перерви.