У глобальному інформаційному просторі відбувається зміна традиційних освітніх парадигм, форм організації освітнього процесу, їх трансформація у цифровий формат. Зазначені тренди свідчать про перехід до цифрового суспільства. У таких умовах заклади вищої освіти мають перетворитися на технологічні центри, що відкривають нові можливості для всебічного розвитку особистості.

В рамках європейського тижня цифрової грамотності Digital Week 25 березня 2021 року за ініціативи освітньої платформи «4 People» та ВГО «УАФІТ» відбувся онлайн-форум на тему: «Цифрові трансформації в освіті, бізнесі, ІТ та культурі», у якому прийняли участь співробітники кафедри фінансів, банківської справи та страхування Наталя Захарова, Наталія Радченко та Наталя Рубцова.

До відеоконференцій Zoom безпосередньо долучились понад 200 учасників. Пряму відеотрансляцію панельної дискусії на Facebook подивилось близько 2 тис. осіб, серед яких: науковці, освітяни, студенти, менеджери провідних компаній із різних міст України.

На Форумі були обговорені наступні актуальні питання:

– загальні тренди цифрової трансформації в усіх сферах суспільного життя, зокрема освіті, бізнесі, ІТ та культурі;
– роль і значення цифрової грамотності, як базової складової розвитку інформаційного суспільства;
– цифрові компетентності та основні цифрові ініціативи Європейського союзу та особливості їх впровадження в Україні;
– цифрова трансформація в освіті: сучасний тренд чи вимога сьогодення, міжнародні проекти в сфері освіти, мобільність студентів, особливості впровадження змішаного навчання тощо.

Спікерами заходу виступили провідні експерти у сфері цифрових трансформацій, зокрема представники Міністерства цифрової трансформації України, керівники наукових установ, лідери громадських організацій, представники ІТ-компаній.
Сподіваємось, що теоретично обґрунтоване, технічно та методично верифіковане застосування цифрових технологій у сучасному університеті забезпечить набуття таких компетенцій як здатність до самостійного навчання, швидке адаптування до змінних умов провадження професійної діяльності та ін. Крім того, цифровізація освітнього процесу сприятиме розвитку навичок soft skills майбутніх фахівців, зокрема мотивації до самоосвіти та саморозвитку, креативного мислення, здійснення навчання з ефективним використанням часу як викладача, так і здобувача вищої освіти.

Наталія Радченко, Наталя Рубцова, Наталя Захарова,
доценти кафедри фінансів, банківської справи та страхування