Мета. Опанування студентами основних закономірностей будови і функціонування біологічних об’єктів та систем, їх розвитку в часі та просторі, теоретичних засад оцінки стабільного існування та сталого розвитку багатокомпонентних біологічних систем різного рівня організації(популяцій, біотопів, екосистем, територіальних природних комплексів та біосфери в цілому), практичних навичок з раціонального природокористування, збереження і відтворення природних ресурсів, та на основі цього – формування у молоді сучасного світогляду, заснованого на ґрунтовних біологічних знаннях та культурі спілкування з природою.
У результаті вивчення біології студент отримує фундаментальні знання, без яких неможливе успішне засвоєння знань і набуття практичних вмінь і навичок, які вивчаються в системі курсів фахової підготовки екологів.
Основними завданнями дисципліни є: – оптимізація взаємин між людиною і оточуючим середовищем, видами, популяціями живих організмів; – пошук шляхів гармонізації зростаючих потреб людства у природних ресурсах, особливо не поновлюваних, з потенційними можливостями оточуючого середовища; – розв’язання проблеми поетапного підпорядкування і узгодження всієї діяльності людства з принципами сталого розвитку як окремих екосистем, так і біосфери в цілому; – оптимізація співіснування людини з природою повинна базуватися на регіональному використанні природних ресурсів, збереженні біорізноманіття; – вирішення протиріччя між зростаючою урбанізацією і створення умов для гармонійного розвитку людини і її фізичного та психологічного здоров’я.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: – теоретичні і практичні аспекти біології: структуру навколишнього середовища, особливості функціонування біосфери; – особливості організації живої матерії, її елементарні структури та явища; – основні положення клітинної та еволюційної теорії; – основні закони біології; – структуру завдань, методи сучасної біології; – основні біологічні поняття і закони, основи безпеки життєдіяльності; – особливості класифікації живих організмів; – особливості будови та життєдіяльності живих організмів; – значення різних груп живих організмів у природі та житті людини – принципи сучасної систематики, морфо-анатомічні та фізіологічні характеристики представників різних типів та класів тварин, удосконалення систем органів в ході еволюційного розвитку; – будову та життєдіяльність клітин і тканин рослинного організму, їх структурну організацію, морфологію і анатомію, флористичне і фауністичне різноманіття; – основні закономірності онто- і філогенезу організмів.
вміти: – застосовувати базові біологічні знання при виконанні польових досліджень, – розробці заходів по охороні й збереженню видів тварин і рослин різних ландшафтів; – при виконанні біомоніторингу природних об’єктів, – розумітися на біологічній документації, – знаходити оптимальні еколого-біологічні рішення при плануванні й здійсненні природокористування. |
Робоча програма навчальної дисципліни “Біологія” для здобувачів СВО “Бакалавр” зі спеціальності 101 “Екологія”
ПРОГРАМА НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВО – СИЛАБУС з дисципліни БІОЛОГІЯ для спеціальності 101 “Екологія”