Мета дисципліни опанування знаннями щодо структурних компонентів лісу, вивчення законів та закономірностей формування лісостанів на засадах чинників лісоутворення, аналізу природних та штучних напрямків зміни порід, а також їх регуляції; засвоєння лісівничих та екологічних властивостей аборигенних та інтродукованих деревних порід у відповідних лісорослинних умовах, пізнання біології та екології лісу, вивчення основ лісової типології; безперервного, невиснажливого і раціонального користування лісом з метою задоволення потреб в деревині та інших продуктах лісу; збереження корисних функцій лісу при раціональному користуванні; підвищення продуктивності лісу; вивчення систем рубок, їх технології, методів і способів природного поновлення лісів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати :
- морфологію лісу, яка вивчає ліс як екологічну систему, у
якійкожний компонент є складовою частиною біогеоценозу і які вза-
ємодіють між собою і навколишнім середовищем;
– екологію лісового середовища, яка пояснює: відношення дерев-
них порід до факторів середовища (клімату, грунту, вологи);
– зміни деревних порід, як наслідок природних явищ та антропогенного впливу, причини їх появ;
– процеси відновлення лісу як природний фактор лісоутворення;
– класифікацію типів лісу, як необхідну умову об’єднання ді-
лянок, однакових за грунтово-гідрологічними та кліматичними умо-
вами та лісогосподарською діяльністю;
– системи рубок, їх технології, методи і способи природного поновлення лісів.
вміти :
– давати лісівничу та екологічну оцінку основним лісоутворюючим та супутнім деревним породам;
– визначити на практиці типологічні одиниці відповідної лісової ділянки;
– давати лісівничу та екологічну оцінку основним системам рубок;
– пояснювати ефективність застосування певних технологій і систем рубок;
– підбирати на практиці відповідні методи і способи природного поновлення лісів;
– проводити облік лісівничих та таксаційних ознаки деревостану;
– визначати види деревних порід;
– планувати та проводити польові дослідження біотичної складової лісових біогеоценозів.
Робоча програма навчальної дисципліни “Лісівництво і лісові ландшафти” для здобувачів СВО Бакалавр зі спеціальності 101 “Екологія” на 2021-2022 н.р.
ПРОГРАМА НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВО – СИЛАБУС з дисципліни ЛІСІВНИЦТВО І ЛІСОВІ ЛАНДШАФТИ для спеціальності 101 “Екологія”