Колектив кафедри «Іноземні мови» надзвичайно відповідально ставиться до якості знань здобувачів вищої освіти, оскільки за період підготовки (який на сьогоднішній день становить мінімум 3 семестри у бакалавраті, а зі студентами більшості спеціальностей навчальна діяльність продовжується 6 семестрів) викладачі мають забезпечити майбутніх фахівців знаннями з іноземної мови професійного спрямування, продовжити збагачення закладеного ще у школі або коледжі вокабуляру повсякденного, і сформувати вокабуляр академічного та наукового спрямування. Ще одним надзвичайно важливим завданням є підготовка випускників бакалаврату до складання єдиного вступного іспиту з іноземної мови до магістратури – ЄВІ. Усвідомлюючи важливість не лише навчальної, а й контрольної складової дисциплін, що викладаються, науково-педагогічні працівники кафедри укладають, розробляють та впроваджують відповідні поставленим завданням комплексні контрольні роботи та тести у форматі ЄВІ, що включають 6 завдань на перевірку сформованості навичок різних видів читання, використання вокабуляру та використання граматичних форм.

Проведені Центром незалежного оцінювання ТДАТУ навчально-методичні семінари щодо процедури незалежного оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в рамках роботи Вищої школи педагогічної майстерності викликали неоднозначну реакцію викладачів кафедри «Іноземні мови». Колектив цілком підтримує необхідність здійснення незалежного заміру знань студентів, втім формат тесту, який є мірилом якості знань випробовуваних, не відповідає усій комплексності завдань та варіативності їх форматів, до яких відповідно до міжнародних стандартів та критеріїв оцінювання володіння іноземною мовою (що також закладені у формат ЄВІ), викладачі готують студентів університету.

Неспівпадіння завдань підготовки та потенційного ефекту від контрольних заходів, що впроваджуються, стало ключовим питанням позачергового засідання кафедри «ІМ», що відбулося 12 жовтня 2021 року. У ході дискусії завідувачем кафедри Світланою Симоненко та  старшими викладачами Оленою Супрун, Наталією Зайцевою, Оленою Кравець та Наталією Білоус було запропоновано декілька варіантів вирішення ситуації, що склалася, заради збереження можливості і через контрольні завдання прищеплювати студентам вміння і навички, необхідні у їх майбутній професійній діяльності і під час складання ЄВІ.

Колектив кафедри вирішив активно підтримати експеримент Центру незалежного оцінювання ТДАТУ під час проведення ПМК1 і провести докладний та ретельний аналіз результатів впровадження тесту, що складається виключно з 30 багатоваріантних питань з чотирма варіантами відповідей, як контролю з максимальним оцінюванням у змістовому модулі.

Зав. кафедри “ІМ” доц., к. пед. н. Симоненко Світлана

Ст. викл. кафедри “ІМ” Зайцева Наталія