Зважаючи на специфічність навчального процесу з іноземних мов у немовному закладі вищої освіти і високі вимоги до рівня викладання іноземної мови, іноземної мови професійного та фахового спрямування у зв’язку з ЄВІ з іноземних мов до магістратури, відкриті заняття є однією з форм обміну передовим досвідом серед викладачів колективу.
Усі викладачі кафедри є членами професійних об’єднань (IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language – Міжнародної асоціації викладачів англійської мови як іноземної, TESOL-Ukraine – Teaching English for Speakers of Other Languages, Асоціації викладачів французької мови України та Міжнародної федерації викладачів французької мови) , а також постійно беруть участь у тренінгах, стажуваннях та вебінарах з планування навчальної діяльності у рамках цілих курсів з дисциплін та окремих тематичних занять, імплементації інноваційних методик та прийомів у підготовку студентів з усіх видів мовленнєвої діяльності (говорінні, читанні, письмі, аудіюванні), а також презентації результатів власної навчальної та дослідницької діяльності іноземними мовами.
Під час відвідування відкритого заняття викладачі звертають увагу на наступні вміння і переваги у роботі своїх колег:
– матеріально-методичне забезпечення заняття
– наявність додаткових навчальних матеріалів (за умов відсутності цілісного навчального комплексу)
– використання аудіовізуальних засобів відповідно до робочої програми
– організація контролю знань студентів
-логічна побудова та послідовність етапів навчальної діяльності
– мета заняття
– активізація опорних знань
– види, етапи мовленнєвої діяльності
– реалізація іншомовної інтенції студентів з огляду на професійну/ ділову/ фахову/ загальновживану іноземну мову
– застосовані види роботи (парна, індивідуальна, групова, комбінована)
– забезпечення зворотного зв’язку зі студентами (достатній, частковий, незадовільний)
– уміння викладача зацікавити та активізувати діяльність студента
– видача домашнього завдання, спосіб подачі (коментовано, не коментовано)
– підведення підсумків заняття
– результативність заняття.
Обговорення відкритих занять має місце на засіданнях методичних секцій англійської та німецької і французької мов, а також на засіданнях кафедри, коли увесь колектив долучається до характеризування колег як викладачів, педагогів та методистів. Особливо важливі докладний аналіз відвіданих відкритих занять та висловлені рекомендації для тих науково-педагогічних працівників, які проходять процедуру подовження контракту.