Важливою частиною освітнього процесу у вищій школі є дотримання науково-педагогічними співробітниками та здобувачами загальноприйнятих правил морально-етичної поведінки та академічної доброчесності. Ці питання мають систематично обговорюватись зі студентами.

За результатами моніторингу оцінювання здобувачами вищої освіти академічної доброчесності було організовано зустріч здобувачів, які навчаються за спеціальністю «Комп’ютерні науки» з гарантом освітньо-професійної програми к.т.н., доцентом Юлією Холодняк.

На початку заходу доповідачка акцентувала увагу на меті зустрічі – це розглядання питань щодо дотримання норм академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу. Також було представлено результати анонімного електронного анкетування здобувачів щодо стану академічної доброчесності при навчанні за освітньо-професійною програмою «Комп’ютерні науки».

З часу набрання чинності нового «Закону про Освіту», академічна доброчесність стає невід’ємною частиною освітнього процесу, а її порушення – загрозою для кожного здобувача. За недотримання доброчесних принципів навчання, здобувачі освіти можуть бути притягнені до повторного проходження оцінювання чи курсу, та навіть відрахування. Для того, щоб дізнатися рівень обізнаності здобувачів щодо дотримання правил академічної доброчесності, академічної етики та розуміння цінності навчання і було проведення анонімне опитування.

Результати опитування показали, що більшість здобувачів відзначають високий рівень освіти та відсутність корупції в ТДАТУ та відповіли, що їм ніколи не доводилося робити недоброчесні дії під час освітнього процесу.

Слід візначити, що здобувачі розуміють, що обізнаність щодо академічної доброчесності – це корисно, тож інформація про неї повинна поширюватися швидше.

Під час спілкування студенти висловили думки, що потрібно оперативно вжити заходів, аби виправити ситуацію в системі сучасної освіти, щоб люди були більш впевнені в собі та навіть не задумувались про те, щоб копіювати чиїсь роботи чи фальсифікувати певні факти для полегшення власного життя. Кожен  повинен показувати власну позицію, вміти аргументовано відстоювати точку зору. Впевненість в собі може допомогти в майбутньому, адже здобувачі матимуть більше довіри з боку викладачів, тому що будуть впевнені в тому, що вони отримають справедливу оцінку за власні знання та старання.

За результати зустрічі було прийнято рішення про необхідність систематичного проведення семінарів з метою формування у здобувачів розуміння та поваги до формування академічної гідності та кураторських годин з питань академічної доброчесності.

Підсумовуючи, варто наголосити, що академічна доброчесність, чесне здобуття якісної освіти є ключем до успіху нашої країни, а молодь готова зробити крок на зустріч змінам і почуватися більш комфортно, висловлюючи власну думку, здобуваючи якісну освіту та будуючи кар’єру, покладаючись на власні сили.

Юлія Холодняк