Науково-дослідна робота студентів – один з основних напрямків в процесі навчання, що сприяють розвитку професійних якостей здобувачів вищої освіти. Початком наукової роботи студента закладу вищої освіти є студентський науковий гурток, де він набуває перший досвід дослідницької, аналітичної, творчої роботи, що поєднує в собі можливості практичного застосування теоретичних знань. Саме наука відкриває двері в світ великих можливостей.

Важливим аспектом роботи студентських наукових гуртків є залучення студентів до наукових досліджень кафедри з освоєнням лабораторних методик, аналізом отриманих результатів досліджень, вивченням наукової літератури, написанням під керівництвом співробітників кафедри наукових статей.

Студентський науковий гурток допомагає розвинути творче та аналітичне мислення, розширити світогляд студента-гуртківця, виробити вміння застосовувати теоретичні знання і сучасні методи в практичній діяльності.

Невід’ємною складовою науково-дослідної роботи є, безумовно, академічна доброчесність з боку як викладача, так і здобувачів вищої освіти. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових досягнень.

На кафедрі МСТТ згідно затвердженого на поточний навчальний рік графіку роботи активно працює шість наукових гуртків під керівництвом досвідчених викладачів – професора Анатолія Панченко (Мехатронні системи автотракторної техніки), професора Анжели Волошиної (Проектування гідравлічних машин планетарного типу), доцента Олега Болтянського (Альтернативні види палива), доцента Олексія Стефановського (Дослідження робочого процесу тракторного дизеля), старшого викладача Ірини Мілаєвої (Конструктивні особливості тракторів сільськогосподарського призначення) та старшого викладача Сергія Волкова (Інноваційні технічні рішення сучасних тракторів CLAAS).

Участь студентів у науковій роботі кафедри прищеплює їм навички роботи з технічною документацією, вивчення наукової літератури, вчить аналізу отриманих результатів власного дослідження, узагальнення отриманого матеріалу і формуванню логічних висновків.

Про результати досліджень студенти інформують своїх однокурсників на лабораторних та практичних заняттях, доповідають на засіданні гуртків та на щорічних науково-практичних студентських конференціях. Кращі наукові роботи щорічно направляються на конкурс студентських наукових робіт.