При обговоренні відкритого заняття враховують дотримання викладачем принципів навчання:
- Принципу свідомості й активності студентів (оголошення теми, плану, роз’яснення мети, завдань та значення теми лекції для вирішення суспільних і галузевих проблем тощо).
- Принципу активізації пізнавальної діяльності студентів (доказ необхідності знань з теми – мотивація навчальної діяльності, зв’язок із майбутньою практичною діяльністю, повторення і закріплення знань, використання сучасних технічних засобів навчання, комп’ютерних технологій, місцевого матеріалу, статистичних даних, матеріалів періодичних видань тощо).
- Принципу науковості (використання досягнень науки і техніки в галузі, розкриття причин і наслідків із проблем даної теми, проникнення в суть явищ і подій, ознайомлення з історією розвитку науки, зв’язок даної науки з іншими науками, використання нормативних актів галузі тощо).
- Принципу систематичності й послідовності (опір на пройдене під час вивчення нового матеріалу, здійснення внутрішньопредметних і міжпредметних зв’язків згідно з робочою навчальною програмою, фіксування уваги студентів на основних питаннях тощо).
- Принципу наочності (використання наочності – натуральних зразків, схем, діаграм, плакатів, роздаткового матеріалу тощо).
- Принципу емоційності навчання (ерудиція лектора, поведінка, культура мови, дикція, зовнішній вигляд тощо).