Проведення відкритих навчальних занять науково-педагогічними працівниками в університеті організоване на принципах:

– систематичності (систематичний контроль забезпечує порядок в освітньому процесі, формує професійну мотивацію всіх його учасників);

– стимулювання (контроль спонукає науково-педагогічних працівників постійно самоудосконалюватися та професійно зростати);

– всебічності (аналіз та оцінка викладацької діяльності науково-педагогічного працівника дозволяють виявити позитивні моменти, які заслуговують на увагу та поширення досвіду, а також недоліки, що потребують подальшого коригування або вдосконалення).

Відкрите заняття виконує такі функції:

– інформаційну – інформує про рівень професійної компетентності і педагогічної майстерності науково-педагогічного працівника, а також про рівень підготовленості здобувачів вищої освіти;

– діагностичну – дає змогу виявити основні методи і прийоми, які застосовує викладач у своїй роботі, з’ясувати, чи відповідають вони меті заняття, встановити причини певних похибок у знаннях студентів;

– мотиваційну – спонукає до подальшого вдосконалення професіоналізму викладача і навчальної діяльності студентів;

– прогностичну – дозволяє розповсюджувати передовий педагогічний досвід, окреслювати шляхи зростання професійної майстерності науково-педагогічного працівника.