ТЕХНОЛОГІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ (М1)

Спеціальність:
133 Галузеве машинобудування
СВО:
Магістр
Курс:
1
Провідний викладач:
Тітова Олена Анатоліївна

Метою навчальної дисципліни «Технології педагогічних процесів» є набуття, узагальнення та поглиблення знань з основ освітнього процесу в закладі вищої освіти, сучасних педагогічних технологій, формування умінь подавати навчальну інформацію, оцінювати ступінь засвоєння та навичок педагогічної взаємодії.
Завданнями дисципліни є:
– ознайомлення з сучасними педагогічними технологіями;
– розвиток умінь проєктувати зміст навчання; підбирати ефективні форми і методи навчання та оцінювання навчальних результатів здобувачів освіти;
– формування уявлень про перспективні напрями розвитку професійної освіти та необхідні професійні знання і навички.
Об’єктом навчальної дисципліни є процес професійної підготовки фахівців інженерної галузі.
Предметом навчальної дисципліни є теоретичні та практичні засади організації навчального процесу з професійної підготовки фахівців інженерної галузі.
Результати навчання (з урахуванням soft skills)
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачають дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог.
Загальні компетентності
ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. 3датність бути критичним і самокритичним.
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК9. Здатність працювати в команді.
Спеціальні (фахові) компетентності
ФК3. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії.
ФК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
ФК5. Здатність розробляти і реалізовувати плани й проєкти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність.

Програмні результати навчання:
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
Soft skills:
– комунікативні навички: професійне усне та письмове спілкування (зокрема із застосуванням інформаційних технологій); презентування ідеї, ведення діалогу і дискусії, аргументоване доведення власної позиції, ефективна комунікація в команді.
– публічного виступ: підготовка та проведення презентацій, нарад, зокрема у форматі відео-конференції та змішаному форматі.
– тайм-менеджмент: управління власним часом та часом виконання проєктів.
– гнучкість і адаптивність: здатність швидко оцінювати ситуацію та обирати найефективнішу тактику, уміння уникати конфліктні ситуації.
– якості системного лідера: уміння приймати рішення, брати на себе відповідальність, ризикувати, навчати і мотивувати членів команди, бути прикладом, визнавати помилки, оцінювати результати інших, заохочувати.
– особисті якості: творчість, критичне мислення, доброчесність, визнання особливостей інших.
Міждисциплінарні зв’язки з урахуванням структурно-логічної схеми ОПП «Галузеве машинобудування». Курс «Технології педагогічних процесів» пов’язаний з циклом дисциплінами професійної підготовки магістра «Проєктування технологічних систем» та «Інноваційні технології та обладнання галузі», ґрунтується на раніше отриманих студентами знаннях та практичних навичках інноваційної професійної діяльності.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Джеджула О. М. Сучасні освітні технології у професійній підготовці фахівців аграрного профілю: колективна монографія. Вінниця: Нілан-ЛТД, 2015. 214 с.
2. Журавель В.Ф., Ільїн В.В., Кузнєцов В.О. та ін. Рекомендована практика конструювання тестів професійної компетенції випускників вищих навчальних закладів. К.: Аграрна освіта, 2000. 38 с.
3. Засоби навчання в аграрних вищих навчальних закладах: метод. посібник / П. Г. Лузан та ін. Київ: Аграрна освіта, 2005. 88 с.
4. Лузан П.Г. Методи і форми організації навчання у вищій аграрній школі: Навчальний посібник. К.:Аграрна освіта, 2003. 229 с.
5. Пальчевський С. С. Педагогіка: навч. посібник. Київ: Каравела, 2007. 576 с.
6. Освітньо-професійна програма «Галузеве машинобудування» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» галузі знань 13 «Механічна інженерія». Кваліфікація: «Магістр з галузевого машинобудування». Мелітополь: ТДАТУ, 2023. 18 с. URL: http://www.tsatu.edu.ua/mtf/wp-content/uploads/sites/39/hm-k.samojchuk-1.pdf
7. Освітньо-професійна програма «Комп’ютерний інжиніринг переробних і харчових виробництв» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» галузі знань 13 «Механічна інженерія». Кваліфікація: «Бакалавр з галузевого машинобудування». Мелітополь: ТДАТУ, 2023. 21 с. URL: http://www.tsatu.edu.ua/mtf/wp-content/uploads/sites/39/kiphv-v.verholanceva.pdf
8. Про освіту: Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIІІ. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
9. Про цілі сталого розвитку України на період до 2030 року: Указ Президента України від 30 вересня 2019 р. №722/2019. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019
10. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник. Київ: ЕКМО, 2011. 320 с.
11. Стандарт вищої освіти України другого (магістерського) другого (магістерського) рівня освіти, ступеня вищої освіти: бакалавр, галузі знань: 13 «Механічна інженерія: 133 «Галузеве машинобудування». URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/11/17/133-haluzeve-mashynobuduvannya-mahistr.pdf
12. Стандарт вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня освіти, ступеня вищої освіти: бакалавр, галузі знань: 13 «Механічна інженерія: 133 «Галузеве машинобудування». URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/standarty/2020/06/17/133.Haluz.mashynobuduv.bakalavr-1.pdf
13. Фіцула М. М. Педагогіка: навчальний посібник. Київ: Академія, 2000. 544 с.
14. Шматков Є. В. Методика професійного навчання: навчальний посібник. Харків: УІПА, 2000. 111 с.

ДОПОМІЖНА

15. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. Київ: Либідь, 1998. 497 с.
16. Бендера І.М. Організація самостійної роботи студентів агроінженерних спеціальностей: монографія. Київ: Наукметодцентр аграрної освіти, 2007. 364 с.
17. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти = Models of the Education Organizational Systems: монографія. Київ: Атіка, 2009. 682 с.
18. Гончаренко С. У. Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення. Рівне: Волинські обереги, 2012. 192 с.
19. Кушнір Н. О., Валько Н. В., Осипова Н. В., Кузьмич Л. В. Відкриті освітні ресурси для організації навчання у контексті STEM-освіти. Відкрите освітнє e-середовище сучасного університету. 2017. № 3. С. 247–255.
20. Педагогіка: Навчальний посібник / В.М. Галузяк, М.І. Сметанський, В.І. Ша-хов. Вінниця: РВВ ВАТ «Віноблдрукарня», 2001. 200 с.
21. Щербак О. І. Професійно-педагогічна освіта: теорія і практика: монографія. Київ: Науковий світ, 2010. 279 с.

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

1. Освітній портал ТДАТУ http://op.tsatu.edu.ua
2. Наукова бібліотека ТДАТУ http://www.tsatu.edu.ua/biblioteka/
3. Сайт кафедри ОПХВ http://www.tsatu.edu.ua/ophv/
4. Інтернет-ресурси.

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕХНОЛОГІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» (на основі ОС «Бакалавр»)

СИЛАБУС з навчальної дисципліни «ТЕХНОЛОГІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ»