РОЗРАХУНКИ І КОНСТРУЮВАННЯ МАШИН І АПАРАТІВ (М1)

Спеціальність:
133 Галузеве машинобудування
СВО:
Магістр
Курс:
1
Провідний викладач:
Фучаджи Наталя Олександрівна

Метою дисципліни «Розрахунок і конструювання машин і апаратів» є підготовка студентів до виробничо-технологічної, проектно- конструкторської і дослідницької діяльності, пов’язаної із створенням і розрахунками машин і апаратів харчових виробництва; використання отриманих знань для вирішення інженерних завдань по апаратно- технологічному оформленню процесів, оцінки основних техніко-економічних характеристик устаткування, освоєння сучасних методик розрахунку конкретної конструкції машини або апарата харчового підприємства; придбання знань по основам теорії робот машин і апаратів і методами розрахунку їх основних параметрів. Крім цього треба сформувати у студентів знання вимог до аналізу шляхів розробки конс-трукцій нового устаткування і перспективного напряму його удосконалення, аналізу стану і динаміки показників, що впливають на якість роботи техноло-гічного устаткування.
Завдання дисципліни:
• вивчити стан і динаміку показників надійності і довговічності устаткування;
• створення теоретичних моделей проектованого устаткування, що дозволяють прогнозувати їх продуктивність і витрати енергії;
• вивчити розробку планів, програм і методик проведення досліджень, експериментальних зразків устаткування;
• вміти формувати мету проекту, програми рішення конструкторських завдань, критеріїв і показників досягнення цілей, побудова структури їх взаємозв’язків, виявлення пріоритетів рішення конструкторських проблем;
• вивчити розробку конструкторської частини проекту машини або апарату і розрахунок найбільш навантажених елементів на міцність;
• знати інформаційні технології при розрахунку і конструюванні нового або вдосконаленого устаткування.
• знати основні проблеми науково-технічного розвитку техніки харчової промисловості;
• вивчити технологічне устаткування галузі (класифікація, пристрій, особливості експлуатації, шляху і перспективи вдосконалення устатку-вання, машин і апаратів);
• знати проблеми раціонального використання сировинних, енергетичних і інших видів ресурсів;
• знати проблеми поліпшення якості продукції;
• вивчити основи проектування технологічного устаткування і ліній;
• вивчити методи розрахунку і конструювання робочих органів і інших вузлів машин харчової галузі;
• вивчити методику розрахунку техніко-економічної ефективності машин і апаратів.

Загальні компетентності:
ЗК1.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. 3датність бути критичним і самокритичним.
ЗК5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК9. 3датність працювати в команді

Фахові компетентності:

ФК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
ФКЗ. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії.
ФК4.Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
ФК5.Здатність розробляти і реалізовувати плани й проєкти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність

Програмні результати навчання:

РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні
РН8. Знати і розуміти процеси, машини і обладнання харчових і переробних виробництв та здійснювати їх розрахунки

Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці та доведення своєї думки до соціуму; проводити презентації отриманих результатів.
– керування часом – уміння справлятися із завданнями вчасно, не відчуваючи дискомфорту.
– гнучкість і адаптивність: вміння пристосовуватися до отриманих результатів та за можливістю впливати на кінцевий результат.
– лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати та відстоювати рішення; уміння встановлювати мету та складати план її досягнення.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.
Міждисциплінарні зв’язки з урахуванням структурно-логічної схеми ОПП «Галузеве машинобудування».
Перелік навчальних дисциплін, знання з яких потрібні для вивчення освітньої компоненти: «Проектування технологічних систем», «Нові матеріали в машинобудуванні», «Технології педагогічних процесів».
Перелік навчальних дисциплін, вивчення яких у подальшому базується на матеріалі освітньої компоненти: «Комп`ютерне моделювання технологічних процесів», «Основи триботехніки в системах галузевого машинобудування».

Рекомендована література
Основна література
1. Гладушняк О.К. Технологічне обладнання консервних заводів: підруч-ник. Херсон: Грінь Д.С., 2015. 348 с.
2. Поперечний А.М. Процеси та апарати харчових виробництв. Київ. Центр учбової літератури., 2007. 304 с.

Додаткова література
1. Бойко В.С. Процеси і апарати харчових виробництв. Теплообмінні про-цеси: Підручник / В.С. Бойко, К.О. Самойчук, В.Г. Тарасенко, О.П. Ломейко: Мелітополь: видавничо поліграфічний центр «Lux» 2020. 329 с.

ІНФОРМАЦІЙНЙ РЕСУРСИ

1. Освітній портал ТДАТУ http://оp.tsatu.edu.ua
2. Наукова бібліотека ТДАТУ http://www.tsatu.edu.ua/biblioteka/
3. Сайт кафедри ОПХВ http://www.tsatu.edu.ua/ophv/
4. Відкритий доступ до наукометричної та універсальної реферативної бази даних SCOPUS за посиланням https://www.scopus.com
5. Освітній портал ТДАТУ – посилання на сторінку дисципліни http://op.tsatu.edu.ua/enrol/index.php?id=1404

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «РОЗРАХУНОК І КОНСТРУЮВАННЯ МАШИН І АПАРАТІВ» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування за ОПП Галузеве машинобудування» (на основі ступеня вищої освіти «Бакалавр») 1 сем.

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «РОЗРАХУНОК І КОНСТРУЮВАННЯ МАШИН І АПАРАТІВ» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування за ОПП Галузеве машинобудування» (на основі ступеня вищої освіти «Бакалавр») 2 сем.

СИЛАБУС з навчальної дисципліни «РОЗРАХУНКИ І КОНСТРУЮВАННЯ МАШИН І АПАРАТІВ»