27 листопада 2019 р. відбулось засідання кафедри ОПХВ ім. проф. Ф.Ю. Ялпачика, на якому обговорювались поточні задачі. Одними з важливих питань, які обговорювалось співробітниками кафедри, є академічна доброчесність та якість освіти.

Як зазначається у статті 42 Закону України “Про освіту”, академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Це певне досягнення, адже вперше на законодавчому рівні визначаються конкретні обов’язки учасників освітнього процесу щодо її дотримання та види можливих її порушень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:

– посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

– дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

– надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

– контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

– об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

– самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

– посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

– дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

– надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

«Порушеннями академічної доброчесності вважаються: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання».

Підняття якості вищої освіти та репутації закладу вищої освіти ґрунтується на впровадженні принципів академічної доброчесності в ТДАТУ ім. Дмитра Моторного. На веб-сайті ТДАТУ згідно Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти проводяться онлайн-опитування щодо якості освітньої діяльності ТДАТУ.

Снимок

Снимок

Снимок

Снимок

Інформаційний супровід: Тарасенко В.Г., доц. кафедри ОПХВ імені професора Ф.Ю. Ялпачика