Започаткований у 2015 році новий формат проведення семінарів кураторів академічних груп «Педагогічний фуршет» вже став традиційним у ВСП “Новокаховський коледж ТДАТУ”.Ідейними керівниками заходу були заступник директора з виховної роботи Потапова Н.О. та голова циклової комісії кураторів Бокіна Є.О.

На семінарі у легкій, не вимушеній атмосфері, педагоги-експерти представляють актуальний, і водночас, цікавий досвід проведення виховної роботи. Присутні педагоги-куратори отримують багато ідей щодо організації власної навчально-виховної діяльності.

Цьогорічне зібрання «вихователів студентських умів та сердець» працювало під девізом: «Партнерство, співробітництво, рівноправність студентів та їх кураторів – запорука успіху навчально-виховної роботи». Вислів виник не випадково. У вирі останніх подій, що відбулись у нашій державі, у ході реформування системи освіти ВНЗ, переходу на нові європейські стандарти, технології навчання теж змінюються.

Перегляд та переосмислення «закоренілих виховних підходів» кураторів по відношенню до студентів стає особливо актуальним сьогодні.

У ході семінару викладачі коледжу презентували успішний досвід виховної роботи за сучасними напрямками та вимогами.

Шаповал А.В. (куратор групи ПЗ9114) поділилась досвідом щодо розвитку внутрішньої моральної культури студентів. Розповіла про ефективні, і головне, не нав’язливі способи прищеплення любові до Батьківщини, через призму останніх подій.

Гудкова Г.В. (кура тністю. Акцентувала увагу на сьогоднішній ситуації в Україні. Не випадково на зустріч «Толерантність – запорука миру і добра в світі, суспільстві, родині» були запрошені волонтери, учасники АТО та представники організації «Ніхто крім нас».

Зимарьов Є.П. (куратор групи МХ9213) представив стратегію виховання студентів як фахівців, через проведення конкурсів «Кращий технік-механік», «Моя майбутня професія». Викладач привернув увагу присутніх до найголовнішої проблеми – пробудження зацікавленості та любові студентів до обраної професії. На зазначених заходах студенти-механіки у змагальній формі вчаться збирати і розбирати комплектуючі частини сільськогосподарської техніки, виконувати вправи за кермом трактора тощо.

Череватенко Л.М. (куратор групи ЕЛ9115) приєдналась та доповнила думку колеги по відділенню – Зимарьова Є.П. і розповіла про особливості розвитку у сучасної молоді професійної самосвідомості, ерудиції та компетенції.

Вачаєва О.В. (куратор групи ЗВ9116) акцентувала увагу на важливості соціальної взаємодії підлітків, розвитку навиків командної роботи через квести, ігри та конкурси. Студенти на Картографо-геодезичному квесті отримали і виконали протяом двох днів творчі та фахові завдання, що перегукуються з обраною спеціальністю: у польових умовах в межах міста за вказаними позначками відшукали карту, приховані скарби; сфотографували геодезичні знаки; взяли інтерв’ю у архіваріуса, головного бухгалтера, інспектора відділу кадрів.

Подібні заходи приваблюють, захоплюють і ніколи не залишають байдужими не тільки учасників гри, а і студентів, працівників коледжу.

Рижова Є.Ю. (куратор групи ІС9115) презентувала досвід виховання підлітків як конкурентоспроможних особистостей; розширила уявлення викладачів про способи розвитку працьовитості, комунікативності, лідерства студентів шляхом проведення квестів на різних спеціальностях, тим самим доповнила ідею колеги.

Тайлакова О.В (куратор групи ЕК9115) поділилась досвідом використання діагностично-аналітичних інтернет-технологій у роботі куратора зі студентами академічних груп. Олена Володимирівна продемонструвала ефективність онлайн-систем, що не вимагають великих зусиль, дають можливість створити різноманітні опитування і анкети; отримати повний аналіз відповідей підлітків, представлених у вигляді автоматично оброблених графіків та діаграм, незамінних у подальшій роботі.

У процесі розгляду та обговорення кожного питання, учасники семінару ухвалили:
– на кожному занятті обов’язково приділяти увагу патріотичному вихованню, уникаючи використання методу примушення, надаючи перевагу методу навіювання і переконання;
– червоною ниткою «пронизати» навчально-виховний процес зв’язком з родиною, пропагувати сімейні цінності, аналізувати родинні проблеми, розробляти «унікальні рецепти» створення щасливої української родини;
– проводити між студентами випробування фахової майстерності, командні конкурси у дусі «здорової конкуренції»;
– надавати пріоритет ігровим методикам, використовувати квести, метод візуалізації тощо;
– залучити актив групи до процесу планування позааудиторної роботи, тим самим підвищити цікавість та бажання студентів брати участь у визначених заходах;
– використовувати різноманітні засоби, форми спілкування, покращувати рівень мовної, медіа культури студентів тощо;
– періодично проводити діагностику студентів за різними напрямками виховної роботи, тим самим примножувати ефективність виховання.

Сьогодні педагог повинен орієнтуватись на розроблені МОН освітні концепції, знайомитись з практикою організації виховної роботи провідних європейських ВНЗів, і звісно ж, використовувати отриманий досвід та знання у своїй професійній діяльності.

Надія Потапова, заступник директора з виховної роботи
Олена Тайлакова, голова циклової комісії кураторів