IMG_20191212_181409_652Перехід суспільства до інноваційного сценарію свого розвитку об’єктивно пов’язаний з необхідністю інноваційного реформування вищої школи, що передбачає формування інноваційного клімату у ЗВО, комплексну реалізацію інноваційних освітніх програм та інноваційних методів навчання, створення інноваційної інформаційно-освітньої сфери, а також підвищення якості вищої освіти.

В системі якості вищої освіти необхідно виділити три елементи: якість потенціалу вищої освіти, якість процесу вищої освіти і якість результату вищої освіти.

Якість потенціалу вищої освіти виражається в таких характеристиках, як якість освітнього стандарту, якість освітніх програм, якість матеріально-тех- нічної та інформаційно-методичної бази, якість науково-педагогічних кадрів, якість викладання, якість наукових досліджень, якість підготовки абітурієнтів і здобувачів, якість виховання тощо.

Якість процесу вищої освіти – це якість освітньої діяльності, якість технології освіти, використання активних форм навчання, контролю освітнього процесу, якість мотивації викладацького складу на творчість і ефективність педагогічної роботи, також якість ставлення здобувачів до навчання, інтенсивність освітнього процесу, методи презентації знань. Як зауважено в Законі України «Про вищу освіту», «якість освітньої діяльності – рівень організації освітнього процесу у вищому навчальному закладі, що відповідає стандартам вищої освіти, забезпечує здобуття особами якісної вищої освіти та сприяє створенню нових знань».

Якість вищої освіти характеризує також результат освітньої діяльності: усвідомлення професіоналізму, розпізнання і реалізація індивідуальних здібностей та особливостей, задоволення вимог споживачів, працевлаштування, кар’єра і зарплатня, оволодіння методологією самоосвіти, наявність гарантії застосування отриманих знань і практичних навичок із вигодою для дипломованого фахівця. У Законі України «Про вищу освіту» зазначається, що «якість вищої освіти – рівень здобутих особою знань, умінь, навичок, інших компетентностей, що відображає її компетентність відповідно до стандартів вищої освіти».

11 грудня 2019 року в ВСП «Новокаховський  коледж ТДАТУ» відбувся науково-методичний семінар, присвячений  питанням забезпечення якості вищої освіти, на який були запрошені представники Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного: перший проректор, к.т.н., проф. Скляр О.Г, начальник Науково-методичного центру, к.т.н., доц. Болтянська Н.І., завідувач кафедри Електротехніка і електромеханіка імені професора В.В. Овчарова, к.т.н., доц. Квітка С.О. та інженер Науково-методичного центру Заваденко О.А.

Було приділено увагу наступним питанням:

Удосконалення системи якості підготовки фахівців та їх атестації: удосконалення внутрішньої і зовнішньої системи забезпечення контролю якості освітнього процесу, що включає дотримання галузевих стандартів, ліцензування та акредитацію напрямів і спеціальностей, державну атестацію випускників, участь у державних та міжнародних рейтингах; дотримання індивідуалізації та диференціації навчання обдарованої молоді; створення умов для здобуття якісної освіти інвалідами, дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування; упровадження інноваційних технологій, використання в освітньому процесі досягнень вітчизняних і зарубіжних освітніх технологій.

Удосконалення навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу: удосконалення якості навчально-методичного забезпечення, приведення його у відповідність до вимог підготовки конкурентоспроможних фахівців на основі підвищення наукоємності та професійного спрямування дисциплін; упровадження комп`ютерних технологій навчання, спеціалізованого програмного забезпечення, мультимедійних електронних підручників; повне забезпечення освітнього процесу електронними навчально-методичними комплексами дисциплін (ЕНМКД) та системами контролю знань на базі ЕНМКД.

Посилення практичної підготовки здобувачів та працевлаштування випускників: переорієнтація навчальних планів на збільшення частини практичного компонента; проведення постійного моніторингу міжнародного освітнього простору з метою розроблення нових спеціальностей та програм для забезпечення швидкої адаптації майбутніх випускників до вимог ринку праці; розроблення та впровадження нових принципів організації й управління самостійною роботою здобувачів, тобто зміна підходів до змісту лекційних курсів, формування навчальних блоків як сукупності різнопланових завдань для самостійної роботи; посилення практичної підготовки здобувачів, закріплення набутих здобувачами знань, умінь і навичок під час проходження ознайомлювальних і навчальних практик; сприяння працевлаштуванню випускників, систематичне проведення аналізу стану працевлаштування випускників, забезпечення зворотного зв’язку з роботодавцями.

Розвиток інформатизації коледжу: створення інформаційно-освітнього середовища коледжу на основі активізації розроблення електронних навчальних, науково-методичних та інформаційно-довідкових web-ресурсів, активне їх використання в освітньому процесі; створення на його основі єдиного електронного навчально-наукового середовища коледжу, зокрема навчально-інформаційного порталу, електронної бібліотеки, бібліотечного фонду й забезпечення широкого застосування нових інформаційних та телекомунікаційних технологій доступу до світової мережі знань;  розроблення нових інформаційно-комунікаційних технологій, оволодіння новими методами збору, опрацювання, синхронізації та поширення інформації у web-просторі; модернізація web-сайта коледжу, зокрема web-сайтів відділень та навчальних центрів, за допомогою інноваційних інформаційно- телекомунікаційних технологій.

За результатами проведеного науково-методичного семінару були підведені підсумки, обговорені пропозиції та зауваження щодо розглянутих питань. Представниками ТДАТУ було відзначено високий рівень роботи, яка проводиться в ВСП «Новокаховський  коледж ТДАТУ» з зазначеного напряму.

Начальник Науково-методичного центру Болтянська Н.І.