ph

Процес пристосування студента – першокурсника до нових умов студентського життя не завжди складається добре та успішно, у деякій частині студентів першого року навчання виникають труднощі з адаптацією, що пов’язані з особистісними якостями самих студентів, не сформованістю професійного самовизначення.
В саме поняття адаптація входе мотивація студента, професійне самовизначення, самостійність, ціннісні переваги, відношення з викладачами та одногрупниками. Але найважливішою є соціально – психологічна адаптація – це важкий, багаторівневий процес взаємодії вас з навколишнім середовищем. Соціально – психологічна адаптація має на увазі як засвоєння вами відповідних соціальних норм, правил, так і формування особистих якостей, цінностей, обумовлених новою соціальною ситуацією.
Загальновідомо, що успішність соціально – психологічної адаптації пов’язана з розвитком групи та колективу. Вже на першому році навчання група може пройти усі етапи розвитку, починаючи від дифузного стану до рівня колективу. Щоб прискорити процес адаптації студентів до умов нового для них навчального закладу, необхідно допомогти їм активізувати дружні стосунки в групі, та взаєморозумінню з викладачами.

Загальні рекомендації студентам ТДАТУ з адаптації :

1. дотримуйтесь режиму дня;
2. дотримуйтесь правил здорового способу життя;
3. плануйте власну діяльність;
4. приділяйте більше часу самостійному навчанню, для вас це запорука успішної безперервної освіти;
5. слідкуйте за культурою спілкування, практикуйте безконфліктне спілкування;
6. займайтесь улюбленими справами, спортом, хобі, це допоможе вам розвинути творчий потенціал та надасть можливість на деякий час переключитись з освітньої діяльності та допоможе зняти емоційне навантаження;
7. намагайтесь не жаліти себе;
8. не бійтесь звернутись за допомогою до куратора вашої групи, психолога;
9. беріть участь в університетських заходах;
10. не бійся заводити знайомства зі студентами старших курсів, вони можуть виявитись дуже корисними.

Загальні рекомендації для кураторів груп першого курсу з адаптації студентів до навчання в ТДАТУ:

1. створити у студентів адекватне уявлення про обрану професію, усвідомлення успішної значущості професії та формування позитивного ставлення до неї;
2. на перших заняттях ознайомити студентів з системою навчання в ТДАТУ та вимогами до рівня знань, специфіки навчання її відміну від шкільної, довести до кожного студента поняття дисципліни;
3. для успішної адаптації за можливістю забезпечте гідне місце в новому колективі (через поручення, пошук та розвиток здібностей студента). Проявляйте та підтверджуйте свою довіру до студентів;
4. прослідкувати розселення студентів іногородніх до гуртожитку з урахуванням інтересів, дружби та вікового курсу;
5. проводити спільні заходи в групі, націлені на згуртування групи. Створення комфортної психологічної середи у студентському колективі та полегшенню таким чином процес адаптації студентів до нових для них соціальних умов;
6. приділити увагу бесідам про моральність, самовиховання, організацію режиму дня;
7. не порівнювати між собою студентів. Підхід до аналізу поведінки студентів не повинен нести оціночних характер;
8. на першому етапі навчання куратору ознайомити групу зі студентським життям ВУЗу(заходи, кружки, спорт, секції та студентське самоврядування). Щоб студенти мали можливість реалізувати свій творчий потенціал;
9. виявити студентів які потребують в психологічній допомоги, довести до відома психолога та разом скласти план проведення індивідуальної роботи зі студентами. Виявлення студентів з рівнем низької адаптації:
Низький рівень адаптації студентів:
– студент байдуже або негативно ставиться до ВУЗу;
– часті скарги на самопочуття;
– переважає пригнічений стан;
– спостерігається порушення дисципліни(багато пропусків);
– навчальний матеріал засвоюється фрагментально;
– важко самостійно опрацьовувати завдання з предметів;
– систематичні зауваження від викладачів;
– для розуміння нового та рішення задач за зразком потребує значної допомоги викладачем;
– загальні доручення виконуються під контролем, без особливого бажання;
– друзів не має, знає за ім’ям та прізвищем лише частину групи.
10. за потребою куратору першого курсу звернутись до психолога за додатковою інформацією стосовно групи (загальна психологічна характеристика з виявлення дезадаптованих студентів та студентів лідерів).

Ваша адаптація до життя ТДАТУ на підставі послідовного та правильного використання даних рекомендацій буде успішна.

Успішного та цікавого вам навчання наші шановні студенти!