Метою курсу є вивчення фізіологічних та біохімічних процесів рослинного організму в онтогенезі та їх залежності від зовнішніх факторів, що є теоретичною основою технології вирощування, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції. Вивчаючи фізіологію рослин, слід особливу увагу звертати на фізіологічне обґрунтування одержання максимально можливого врожаю за умов обмежених ресурсів у сільському господарстві.
В результаті значення дисципліни студент повинен знати:
– фізіологічні функції клітини в метаболізмі рослинного організму:
– взаємозв’язок між різними фізіологічними та біохімічними процесами. їх роль у житті рослин та шляхи їх регулювання в онтогенезі з мстою підвищення урожайності та покращання якості продукції;
– шляхи підвищення ефективності використання кліматичних та ґрунтових ресурсів зеленими рослинами в агрофітоценозі;
– фізіологічні шляхи захисту рослин від іонізуючої радіації, а також від забруднення атмосфери, грунту і води промисловими відходами, нераціональним використанням добрив, пестицидів, фізіологічно активних речовин тощо;
– фізіологічні основи селекції рослин та фізіолого-біохімічні тестери прогнозування біологічних властивостей посівного матеріалу;
– оптимальні значення основних біохімічних і фітометричних показників окремої рослини та посіву загалом (агрофітоценозу) в конкретні етапи органогенезу або фази росту і розвитку основних сільськогосподарських культур;
– умови ефективного використання факторів росту і розвитку рослин (світла, тепла, води, повітря, мінеральних сполук) та засоби управління продукційним процесом формування врожаю, враховуючи конкретні ресурси господарства;
Студент повинен уміти:
– оцінювати фізіологічний стан рослин і створювати всі умови для успішного їх росту, розвитку та формування максимально можливого врожаю П якісної продукції за конкретних умов господарства;
– створювати структуризовані бази даних біохімічних і фітометричних показників посівів основних сільськогосподарських культур;
– визначати основні біохімічні і фітометричні показники окремої рослини і посіву загалом, а також градієнт лімітуючих факторів їх росту і розвитку:
– розробляти заходи і визначати засоби оптимізації умов використання рослинами факторів їх життя та ресурсів господарства:
– контролювати продукційний процес посіву, прогнозувати хід- та управляти формуванням врожаю за допомогою біохімічних та фітометричних показників посіву.
Біохімія рослин (3 семестр)
Методичні вказівки до лабораторних занять з дисципліни “Біохімія та фізіологія рослин” ( Блок Біохімія) для здобувачів ступеня вищої освіти “Бакалавр” зі спеціальності 201 «Агрономія»
Методичні вказівки до лабораторних занять з дисципліни “Біохімія та фізіологія рослин” ( Блок Біохімія) для здобувачів ступеня вищої освіти “Бакалавр” зі спеціальності 203 “Садівництво та виноградарство”
Фізіологія рослин (4 семестр)
Презентації до фізіології рослин
Тема Фізіологія рослинної клітини
Тема Фотосинтез
Тема Клітинне дихання
Тема Водний обмін
Тема Транспірація
Тема Мінеральне живлення
Тема Особливості азотного живлення рослин
Тема Фізіологія росту та розвитку рослин
Тема Фітогормональна регуляція рослин
Тема Стійкість рослин до несприятливих факторів довкілля
Презентації з біохімії рослин
Тема Ліпіди