Хімія с однією з основних фундаментальних природничих наук. Зміст дисципліни адаптовано до спеціальності; акцентовано увагу на хімічних процесах, що відбуваються в навколишньому середовищі, закономірностях їх перебігу, можливостях впливу на них.
Метою курсу хімії з є оволодіння знаннями про властивості, будову, способи одержання і застосування хімічних елементів та їх сполук, процесів міграції та взаємодії хімічних сполук з живими організмами, формування навичок виконання хімічного експерименту як основи екологічного контролю стану довкілля.
В результаті вивчення хімічних дисципліни студент повинен знати:
-основні закони і концепції хімії;
– сучасні уявлення про будову речовини;
– основні термодинамічні і кінетичні закономірності хімічних процесів;
– природу процесів утворення розчинів та сутність і кількісну характеристику реакцій, що відбуваються в них (електролітична дисоціація, гідроліз, окисно-відновні процеси, комплексоутворення);
-властивості біогенних хімічних елементів, сполук, їх розповсюдження та особливості міграції, роль у навколишньому природному середовищі;
– хімічні аспекти стану навколишнього середовища і його охорони від забруднень продуктами життєдіяльності людини;
вміти:
-пояснювати і узагальнювати хімічні явища, процеси, реакції, що відбуваються в навколишньому середовищі, або на яких базуються уявлення і ефекти прикладних дисциплін технологічного спрямування;
– виконувати підготовчі і основні операції під час проведення хімічного експерименту;
-користуватися сучасним хімічним обладнанням для досліджень якісного і кількісного складу об’єктів навколишнього природного середовища, а також факторів, що на нього впливають;
– самостійно проводити хімічний експеримент; оформляти його результати у вигляді звіту в лабораторному журналі;
-виконувати розрахунки за рівняннями хімічних реакцій, статистичну і графічну обробку результатів досліджень, вирішувати розрахункові задачі із застосуванням обчислювальної техніки;
– знати і вміти користуватися навчальною, методичною та довідковою літературою з хімії;
– вирішувати проблемні (ситуаційні) задачі в стилі ділової гри;
бути ознайомленим:
-з принципами використання хімічних концепцій, закономірностей і розрахунків для вирішення задач контролю стану довкілля, виробництва екологічно чистої продукції і забезпечення належних умов проживання.