22 грудня 2020 року в рамках роботи Вищої школи педагогічної майстерності на кафедрі «Технічна механіка та комп’ютерне проектування імені професора В.М. Найдиша» був проведений семінар по використанню інтерактивної дошки.

План семінару включав наступне:

1. Вступне слово проректора з науково-педагогічної роботи Олександра Ломейка.
2. Доповідь доцента Лариси Бондаренко «Використання інтерактивної дошки під час проведення практичного заняття з дисципліни «Інженерна механіка. Механіка матеріалів і конструкцій».
3. Доповідь ст. викладача Юлії Холодняк «Використання інтерактивної дошки під час проведення лекційного заняття з дисципліни «Комп’ютерне поектування промислових виробів».
4. Доповідь ст. викладача Юрія Дмітрієва «Використання інтерактивної дошки при практичній підготовці операторів верстатів з ЧПУ (робітничі професії)».
5. Доповідь зав. кафедри Олександра Вершкова «Використання інтерактивної дошки під час проведення контролю із засвоєння знань з дисципліни «Інженерна механіка. Механіка матеріалів і конструкцій».

Основною метою застосування інтерактивної дошки в викладанні дисципліни є розвиток пізнавальної активності здобувачів вищої освіти за рахунок оптимізації процесу навчання, підвищення його наочності та змістовності. Інтерактивна дошка – це незамінний інструмент для організації самостійних і колективних форм роботи на занятті, дискусій, в яких розвивається вміння студентів аргументувати і пояснювати свою точку зору.

Застосування інтерактивної дошки дозволяє проводити оперативний контроль знань і надає нові можливості під час дистанційного навчання. Викладачі можуть створювати і проводити опитування в режимі реального часу, демонструвати здобувачам вищої освіти результати тестування. Можна записувати заняття, створювати базу записів, різних матеріалів, тестів, самостійних і контрольних робіт. Кожен здобувач вищої освіти може в будь-який час повернутися до матеріалів заняття, вивчити пропущений матеріал, перевірити себе. Використання інтерактивної дошки надає викладачу нові можливості для оптимізації процесу навчання, створення змістовних і наочних завдань, що розвивають пізнавальну активність студентів, структурують заняття, поліпшують темп заняття.

Викладачі можуть робити свої заняття більш яскравими, обираючи різні стилі навчання, працювати з різними додатками і ресурсами. Відбувається істотне підвищення мотивації студентів. Вони залучаються до освітнього процесу, тому що самі прекрасно орієнтуються в цифровому світі. Під час проведення заняття можна використовувати одночасно зображення, текст, звук, відео, ресурси Інтернет і інші необхідні матеріали. Викладач має можливість впливати на всі системи людини одночасно – візуальну, слухову, кінестетичну. Особливе значення психологи надають кінестетичній системі, тому що саме з нею пов’язано явище моторної пам’яті і можливість довести навички до автоматизму.

Наталя Болтянська,
начальник Науково-методичного центру