Американські Ради з міжнародної освіти у межах упровадження проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», у партнерстві з Міжнародним центром академічної доброчесності (International Center for Academic Integrity) продовжують проводити навчання представників закладів вищої освіти країни, з якими підписані меморандуми про співпрацю задля розвитку внутрішньої системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти.

Нагадуємо, що продовж 2020-2022 років команда Проєкту надаватиме свою допомогу відібраним університетам, їх академічним структурним підрозділам (факультетам/інститутам) у розбудові інфраструктури забезпечення якості освіти та академічної доброчесності.

Так, 16 лютого о 16.00 відбулась лекція на тему: «Коли хороші студенти ухвалюють хибні рішення: чому студенти обманюють», на яку були запрошені всі бажаючі здобувачі вищої освіти та викладачі ЗВО України. Власне бачення відповіді на це актуальне питання розкрив 376 слухачам радник проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», почесний президент Міжнародного центру академічної доброчесності, професор психологічних наук, директор академічних програм доброчесності в Університеті Мері Вашингтон (УМВ) Девід Ретінджер (Dr. David Rettinger, Ph.D.). Від Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного були присутні начальник Науково-методичного центру Наталя Болтянська та завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності Радміла Скляр.

Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту» одним із порушень академічної доброчесності є обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.

Порушення академічної доброчесності є явною загрозою для вищої освіти у всьому світі. В результаті стейкхолдери втрачають впевненість у навичках та знаннях випускників. Цінність їх професійних повноважень та вищої освіти як соціального блага також ставиться під сумнів. Особливу увагу було приділено важливості формування у ЗВО академічної культури, яка сприяє автентичному навчанню та взаємоповазі.

Тож в лекції йшлося не лише про академічні, але й психологічні причини недоброчесностей, роль особистісної етики, кращих практик викладання та мислення, зорієнтованого на постійне зростання. Наприкінці лекції відбулась жвава дискусія, в ході якої пан Девід відповів на багато цікавих питань від слухачів. Захід пройшов цікаво та змістовно.

Радміла Скляр,
завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності,
за матеріалами Academic IQ