Відкриті заняття  – одна з важливих форм організації методичної роботи. В освітній практиці іноді не розрізняють відкриті і звичайні заняття. Відкрите заняття на відміну від звичайних – спеціально підготовлена ​​форма організації методичної роботи, в той же час на таких заняттях протікає реальний навчальний процес.На відкритому занятті викладач показує, демонструє колегам свій позитивний або інноваційний досвід, реалізацію методичної ідеї, застосування методичного прийому або методу навчання. У цьому сенсі відкрите заняття – засіб поширення позитивного та інноваційного досвіду.

Відкрите заняття відображає рішення методичної проблеми, над якою працює викладач. Це показник реалізації системного підходу до організації методичної роботи.
Відкрите заняття має методичну мету, в якій відбивається те, що викладач хоче показати відвідуваним заняття. Формулювання методичної мети різноманітні. Наприклад, «Ознайомлення педагогів з методикою розвитку в учнів навичок вирішення вчених завдань» або «Показати відвідують заняття методику організації навчальної діяльності в групах» і т. Д. До підготовки та проведення відкритих занять висувається ряд вимог.

Відкрите заняття повинно показати (довести) переваги (високу ефективність) інновації. Тому викладач, який показує відкрите заняття, вибирає тему, зміст якої дозволяє це зробити. Наприклад, методична мета відкритого заняття – «Методика організації вивчення теоретичних (узагальнених) знань». Викладач обирає тему, яка містить теоретичний матеріал.

Графік відкритих занять 2021-2022 н.р.