Менеджмент якості та безпеки консервованих продуктів (ХТ)

Спеціальність:
ХТ
СВО:
Магістр
Курс:
2
Провідний викладач:
Прісс Олеся Петрівна

Предметом вивчення навчальної дисципліни є сукупність знань стосовно поняття якості, концепція та принципи тотального управління якістю, класична та сучасна методологія управління якістю, сутність систем управління якістю та безпечністю харчових продуктів на підприємствах згідно вимог міжнародних стандартів та принципів.

Метою викладання навчальної дисципліни «Менеджмент якості та безпеки консервованих продуктів» є підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють сучасними теоретичними знаннями і практичними навичками щодо планування, впровадження і оцінки ефективності функціонування систем управління якості та забезпечення харчової безпеки на підприємствах по виробництву консервованих продуктів з плодів і овочів.

Завдання дисципліни – вивчення сутності питання управління якістю харчових продуктів, включаючи їх безпеку, з метою розроблення і виробництва конкурентоспроможної продукції.

В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен знати: термінологію у сфері управління якістю і безпечністю, нормативну базу (міжнародну та внутрішню), яка регламентує функціонування систем якості і безпечності, суть стандартів якості та систем забезпечення безпеки харчових продуктів, характеристику основних чинників, які впливають на якість продукції, форми та види контролю якості продукції, основні способи оцінки та шляхи вдосконалення процесів систем якості та безпеки, порядок проведення та методики аналізу результатів аудиту, основні вимоги до внутрішніх аудиторів.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі повинні набути здатності отримувати компетентності:

інтегральна: розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі харчових технологій або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

загальні:

  • застосовувати інформаційні і комунікаційні технології для пошуку та аналізу науково-технічної інформації, організації наукових досліджень, математико-статистичниого оброблення одержаних результатів, впровадження інновацій;
  • до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації в технічних науках, генерування нових ідей, формулювання та обгрунтування наукових гіпотез;
  • розв’язувати широке коло задач шляхом розуміння їх фундаментальних основ та використання як теоретичних, так і експериментальних методів, засвоєних з навчальних програм;

фахові:

  • самостійно планувати, організовувати, проводити та аналізувати наукові дослідження в умовах навчальних, науково-дослідних лабораторій та у виробничих умовах із застосуванням математико-статистичних методів досліджень;
  • складати та оформлювати науково-технічну та нормативну документацію, наукові звіти, доповіді, статті, охоронні документи тощо;
  • до удосконалення існуючих та розроблення нових технологічних рішень, оптимізації технологічних процесів та хімічного складу харчових продуктів, у тому числі з біологічно-активними речовинами;
  • організовувати систему контролю якості та безпечності продовольчої сировини, напівфабрикатів та харчових продуктів;
  • до самостійної інтерпретації, обробки, опрацювання результатів наукових досліджень та їх презентації у спільноті науковців, спеціалістів за фахом, зацікавлених осіб;
  • використовувати сучасні методи досліджень та комп’ютерні технології для фахової, науково-дослідницької діяльності, контролю якості сировини, продукції на виробництві;
  • організовувати та розвивати зовнішньо-економічні зв’язки консервних і холодильних підприємств та галузевих організацій;
  • вміння проектувати і проводити пошукові та випробувальні роботи у виробничих умовах консервних і холодильних підприємств з врахуванням принципів ресурсозбереження, екологобезпечності, безпеки життєдіяльності;
  • визначати основні напрямки застосування світових технологій консервних і холодильних підприємств на основі науково-технічного прогресу.