24 та 28 травня 2021 року в рамках роботи Вищої школи педагогічної майстерності Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного відбулися тренінги з курсу «Розвиток гнучких навичок (soft skills) викладачів вищої школи». Навчання проводила бізнес-тренер, фасилітатор, спеціаліст з маркетингу і комунікацій Надія Серських.

Процес підвищення кваліфікації, або навчання дорослих, формально можна визначити як систему, у якій цільовою аудиторією є люди, що знаходяться на трудовому етапі соціалізації. Специфіка такої аудиторії пов’язана з тим, що навчальна діяльність не є для її суб’єктів провідною. Доросла людина, яка працює, не може приділяти навчанню багато часу й зусиль, має потребу в прикладних знаннях і вміннях, у самореалізації, тому організація навчання дорослих має свою специфіку. Таке навчання спрямовується на задоволення освітніх та професійних потреб, особистісний розвиток, збільшення самоспрямованості людини, яка навчається, забезпечення відповідності кваліфікації до мінливих умов професійної діяльності й соціального середовища.

Тому, метою тренінгів стало підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників шляхом інформальної освіти за рахунок розвитку додаткових компетенцій.

Програма курсу включала навчання гнучким навичкам та складалася з двох модулів «Публічні виступи та презентаційна грамотність» та «Сучасні методики навчання дорослих». Впродовж першого модуля учасники ознайомились з теорією та практично опрацювали на собі: структуру публічної промови, роботу зі стресом під час публічних виступів, принципи утримування аудиторії та роботи з нею, інструменти для створення яскравих презентацій. На другому – оволоділи основними методиками роботи тренерів, фасилітаторів, менторів та практичними вправами для роботи зі здобувачами вищої освіти. За результатами проведених заходів всі учасники отримали сертифікати.

Тренінги пройшли дуже цікаво та пізнавально. Як зазначили усі учасники, питання курсу є дуже актуальними, тому було надзвичайно корисно, насичено та атмосферно. Завдяки такій роботі викладачі отримали нові та удосконалили існуючі навички роботи над собою та із здобувачами вищої освіти. При цьому, кожен зміг виділити щось найбільш важливе для своєї професіональної роботи.

Радміла Скляр,
завідувачка відділу моніторингу
якості освітньої діяльності