14 грудня 2024 року відбулася зустріч зі здобувачами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.
Опитування респондентів за анкетою «Академічна доброчесність» було проведено в 1 семестрі 2024-2025 навч. року. Метою опитування було вивчення думок здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти щодо стану академічної доброчесності при навчанні за освітньо-професійною програмою «Галузеве машинобудування». Всього опитані 9 респондентів (здобувачів ступеня вищої освіти «Доктор філософії», крім 1 курсу), що склало 75% від загальної кількості здобувачів за цією освітньою програмою. З аналізу наведеної інформації не важко пересвідчиться: у високій оцінці якості освіти в ТДАТУ, а саме рівні «дуже висока» 66,7% та «загалом достатньо висока» 33,3%; про низький рівень корупції в ТДАТУ, а саме респонденти відповіли 100% «ні, не стосуються зовсім»; в середньому 97,5% респондентів перелічених дій щодо питань недоброчесності в університеті не робили; 100% здобувачів вищої освіти не володіють інформацією щодо існування можливості «купити» оцінку; 44,4% здобувачів вказали, що «взагалі не доводилось» зустрічати повтори тем на різних дисциплінах в минулому навчальному році та 44,4% «скоріш доводилось».
Опитування респондентів за анкетою «Якість викладання навчальних дисциплін» було проведено в 2023-2024 навч. році. Процедури, види та форми оцінювання повністю відповідають Положенню про опитування учасників освітнього процесу в ТДАТУ. Метою опитування було вивчення думок щодо рівня задоволеності якістю підготовки та навчання здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та відповідності освітньо-наукової програми «Галузеве машинобудування» їх запитам та потребам. Аналіз 63 анкет за перший семестр та 7 опитаних респондентів за другий семестр показав, що вони в цілому задоволені рівнем викладання дисциплін з середнім відсотком відвідуваності 71-90%. Найвищими балами (максимальні відсотки за балом 5) в І розділі «Методичний рівень знань» наступні критерії якості: «Дотримується логічної послідовності у викладенні матеріалу, відокремлює важливі моменти», «Ефективність організації дистанційного навчання»; в ІІ розділі «Теоретичний рівень занять» – «Організованість самостійної роботи (наявність завдань, методичних вказівок тощо)»; в ІІІ розділі «Ставлення до здобувачів вищої освіти» – «Доброчесність». Меншими балами (мінімальні відсотки за балом 5) в І розділі оцінені критерії: «Якість розміщених викладачем методичних матеріалів з дисципліни на освітньому порталі»; в ІІ розділі – «Пов’язує теоретичний матеріал з практичними завданнями майбутніх фахівців»; в ІІІ розділі – «Доступність та легкість зв’язку з викладачем».
Найвищими балами (максимальні відсотки за балом 5) оцінені в І розділі «Методичний рівень знань» наступні критерії якості: «Викладає матеріал зрозуміло, доступно, з поясненням складних позицій», «Ефективність організації дистанційного навчання»; в ІІ розділі «Теоретичний рівень занять» – «Організованість самостійної роботи (наявність завдань, методичних вказівок тощо)»; в ІІІ розділі «Ставлення до здобувачів вищої освіти» – «Доброчесність».
Меншими балами (мінімальні відсотки за балом 5) в І розділі оцінені критерії: «Використовує сучасні та цікаві методи викладання»; в ІІ розділі – «Викладач на першому занятті чітко та зрозуміло пояснив які знання та компетентності я здобуду, розподіл балів, умови складання та перескладання заліку/екзамену та інше»; в ІІІ розділі – «Доступність та легкість зв’язку з викладачем».
Рекомендацій щодо покращення якості викладання науково-педагогічними працівниками від респондентів не надійшли.
Професор кафедри ЕТСМ Дмитро ЖУРАВЕЛЬ