Серед численних факторів, що забезпечують якісну освіту, – створення якісних сучасних підручників, посібників, довідників, словників українською мовою. Модернізація вищої освіти тісно пов’язана з розвитком саме україномовного видання навчальної літератури.Рисунок2

Проблеми випуску навчальної літератури для вишів в Україні пов’язані з вирішенням комплексу питань соціального, економічного, культурно-освітнього характеру, випуску та поширення навчальної книги для вищої школи потребує системного менеджменту та маркетингу. Книгознавчі аспекти видання і поширення навчальної вишівської книги майже не відображається в сучасній фаховій літературі.

Більшу частину ринку навчальної літератури в Україні займає література з соціально-гуманітарних галузей знань, в той час як інші напрямки, а саме природнича та технічна література, залишаються незабезпеченими, хоча й є перспективними з інвестиційної точки зору. В більшості вищих навчальних закладів на полицях бібліотек лежать підручники, які вже кілька разів пережили фізичний і моральний вік, відпущений їм за нормами, а керівництво навчальних закладів змушене налагоджувати видання чисельних методичок, курсів лекцій, конспектів власного виробництва, щоб хоч частково перекрити тотальний дефіцит необхідної навчальної літератури.

Згідно з наказом Міносвіти і науки, обсяг основної навчальної літератури визначається з розрахунку одна книга на двох студентів, додаткової – у пропорції 1:5, а для спеціальних предметів – 1:1. Вивчення дисциплін вважаються забезпеченими науково-методичною літературою, якщо бібліотека укомплектована виданнями гуманітарного та соціально- економічного профілю, видрукуваними протягом останніх п’яти років, а природничого та математичного – протягом останніх десяти років.

Вийшов з друку курс лекцій з дисципліни «ТЕХНОЛОГІЇ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ТЕХНІЧНОМУ СЕРВІСІ» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 208 – «Агроінженерія», який підготувала доцент Болтянська Н.І.  У курсі лекцій викладено зміст дисципліни «Технології наукових досліджень в технічному сервісі». Наведені загальні поняття про: структуру, тенденції розвитку і класифікацію науки в Україні, організацію науково-дослідної діяльності в Україні, основні напрями наукових досліджень; методичні основи наукового дослідження, основні принципи загальнонаукових досліджень та основи системного дослідження; особливості теоретичних та експериментальних досліджень; основи пошуку, накопичення та опрацювання наукової інформації; основи етики наукових досліджень; особливості викладу та обґрунтування наукових результатів.

Доцент кафедри ТСС АПК Наталя Болтянська