3 червня 2021 р. викладачі кафедри ТСС АПК доц. Скляр Р.В.доц. Болтянська Н.І.доц. Болтянський Б.В. та ст. викл. Дереза С.В. на засіданні кафедри звітували про проходження виробничого стажування в ТОВ «АЛЕКС».

Навчання дорослих суттєво відрізняється від навчання учнів тим, що в дорослих немає вільного часу для цього; для них навчання – це життєва потреба з конкретною метою; вони прагнуть якнайшвидше отримати від результатів навчання практичну віддачу, тому свідомо навчаються й можуть оцінити якість організації освітнього процесу. Доросла працююча людина може бути суб’єктом навчання як самоосвітньої діяльності або спеціально організованого процесу. Самоосвіта – це специфічний вид діяльності, в процесі якого дорослий завдяки самостійному визначенню цілей задовольняє власні пізнавальні потреби або вдосконалює здібності, якості та властивості особистості. Навчання дорослого – цілеспрямований процес, у ході якого набуваються нові знання, формуються вміння, розширюється й поглиблюється усвідомлення життєвих явищ і процесів, збагачуються здібності особистості та її творчий потенціал.

Однією з форм навчання дорослих, яке має на меті підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з метою удосконалення їх фахової підготовки є стажування. Стажування здійснюється з метою формування і закріплення на практиці професійних компетентностей, здобутих у результаті теоретичної підготовки, щодо виконання завдань і обов’язків на займаній посаді або посаді вищого рівня, засвоєння передового досвіду, формування особистісних якостей для виконання професійних завдань на новому, більш високому, якісному, рівні в межах певної спеціальності.

На розширене засідання кафедри були запрошені д.т.н., проф., декан механіко-технологічного факультету Кюрчев С.В та методист Інституту підвищення кваліфікації Ганна Герасимова. Звіти стажистів було одноголосно затверджено та рекомендовано внести зміни в робочі програми відповідних дисциплін, в розрізі яких відбувалось стажування. Набуті знання в подальшому будуть використані у освітньому процесі підготовки фахівців.

Стажування є продуктивною формою освіти дорослих, яка, спираючись на індивідуальний підхід, оперативно і достатньо повно забезпечує індивідуальні потреби громадян у здобутті певних знань, виробленні навичок і умінь, особистісному і професійному зростанні. Попри те, стажування сприяє самореалізації особистості науково-педагогічного працівника, навчає його, дає можливість набути цінного для професії передового досвіду, сприяє розвитку зв’язків між закладами вищої освіти та підприємствами різної форми власності.

Доцент кафедри ТСС АПК Наталя Болтянська