На кафедрі ТСС АПК активно впроваджується змішана форма навчання. Термін «змішане навчання» (в англомовній літературі – blended або hybrid learning) має різні визначення у літературі. Загалом це – поєднання офлайн- (або особисто, «на місці») та онлайн-навчання у різних пропорціях.

На перший погляд, основна відмінність змішаного навчання від звичайної системи – активне використання технологій, щоб знайти матеріал і отримати нові знання. Так, технології стають повноцінною частиною освітнього процесу. Проте йдеться також і про поєднання різних підходів, способів подачі матеріалу, видів роботи. У наведених схемах змішаного навчання здійснюється поєднання самостійного та аудиторного навчання, що дає можливість кожному проявити себе відповідно до тих можливостей, якими він володіє. Використання комп’ютерів у освітньому процесі привело до виникнення значної кількості нових форм роботи, які були неможливі за умови використання традиційних методик.

Створення навчальних посібників на гіпертекстовій основі, мультимедійних документів, енциклопедій, можливість організації навчання в телекомунікаційних мережах, інтерактивних навчальних програм, тренажерів, використання яких повністю змінює освітній процес. Відповідно до цього змінюються форми роботи викладача, виникає потреба в самовдосконаленні, накопиченні та систематизації знань та інформації, підготовки до занять та ін. На кафедрі технічного сервісу та систем в АПК при викладанні дисципліни Гідравліка д.т.н., проф. Журавлем Д. П. активно реалізуються поєднання як офлайн- так і онлайн-навчання у різних пропорціях. Тобто, теоретична частина матеріалу вивчається дистанційно, використовуючи платформу ZOОM, а практична опановується на практичних заняттях в аудиторії. На кафедрі запроваджується практика відвідування лекцій в ZOОM як завідувачем кафедри, так і кураторами.

Професор кафедри ТСС АПК Дмитро Журавель