сертифик 4.02 2020111Сьогодні сучасна українська середня та вища школа глобально змінює орієнтири. Змінюються вимоги до рівня знань та вмінь, а також пріоритети навчання. Адже ті задачі, які поставали перед школою, вже не відповідають вимогам динамічного розвитку суспільства.

З 4 по 7 лютого асистент кафедри вищої математики і фізики Лариса Халанчук взяла участь у роботі інноваційної школи «Тренди сучасної освіти» в рамках Всеукраїнського конкурсу «ТЕХНО Україна 2020» національного етапу міжнародного конкурсу науково-технічної творчості учнів ISEF 2020. Вона була організована на базі Фізико-технічного інституту КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Під час навчання було обговорено, що в умовах вільного доступу практично до будь-якої інформації цінність самих знань у світі в цілому дещо зменшується, поступаючись навичкам реального використання теорії, самонавчання, вмінню командної взаємодії та креативності мислення.

Отже, якщо узагальнити навички, на які найбільший попит, то отримуємо такі орієнтири для Української школи:

  • навчальні (творчість, інноваційність, критичне мислення та вміння взаємодіяти у команді для вирішення спільної мети);
  • вміння працювати з інформацією (ІКТ, інформаційна та медіаграмотність);
  • життєві та соціальні навички (гнучкість та пристосовуваність, ініціатива та самостійність, відповідальність та лідерство).

Відповідно до попиту на навички, у світі виникають принципово відмінні тренди в освітньому процесі. Тому сучасний освітянин має орієнтуватися в освітніх трендах, адже без цього не можливі жодні зміни.

Наталя Сосницька, зав. кафедри вищої математики і фізики