Кабінет Міністрів України на засіданні 2 вересня затвердив перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у сфері фахової передвищої освіти з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання.

Як повідомляє прес-служба Міністерства освіти, деякі галузі фахової передвищої освіти потребують окремого регулювання, що має враховувати динамічні зміни структури економіки, її потреби, глобалізацію ринку товарів, послуг і праці.

Ті спеціальності, що передбачають особливо відповідальну роботу, додаткові вимоги при вступі та під час навчання тощо, МОН виділило в окремий перелік.

Відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту», професія, для якої запроваджено додаткове регулювання, — це вид професійної діяльності, доступ до якої, окрім наявності освіти відповідного рівня та спеціальності, визначається законом або міжнародним договором.

До переліку увійшло 23 спеціальності:

  • Атомна енергетика;
  • Теплоенергетика;
  • Гідроенергетика;
  • Архітектура та містобудування;
  • Ветеринарна медицина;
  • Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза;
  • Стоматологія;
  • Медицина;
  • Медсестринство;
  • Технології медичної діагностики та лікування;
  • Фармація, промислова фармація;
  • Фізична терапія, ерготерапія;
  • Безпека державного кордону;
  • Військове управління (за видами збройних сил);
  • Забезпечення військ (сил);
  • Озброєння та військова техніка;
  • Пожежна безпека;
  • Правоохоронна діяльність;
  • Цивільна безпека;
  • Річковий та морський транспорт;
  • Авіаційний транспорт;
  • Залізничний транспорт;
  • Транспортні технології (річковий, морський, авіаційний, залізничний).

Проєкт постанови розроблено в рамках імплементації Закону України «Про фахову передвищу освіту» для підвищення якості підготовки молодших бакалаврів у сфері фахової передвищої освіти.

Стандарти фахової передвищої освіти спеціальностей, необхідних для доступу до професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, можуть містити додаткові вимоги до правил прийому, структури освітньо-професійної програми, змісту освіти, організації освітнього процесу та атестації випускників.

Редакційно-видавничий відділ, за матеріалами сайту МОН