Завершилась інтенсивна та плідна співпраця між Таврійським державним агротехнологічним університетом імені Дмитра Моторного та Американськими Радами з міжнародної освіти у рамках проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти – Academic IQ» за сприяння Посольства США в Україні, Міністерства освіти і науки  України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Від  ТДАТУ взяли участь делеговані представники: перший проректор Олександр Ломейко та завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності Радміла Скляр.

Впродовж 2020-2022 років команда проєкту спільно з національними та міжнародними експертами:

– надавали свою підтримку 60 відібраним університетам задля створення ефективної моделі внутрішнього моніторингу якості освіти та впровадження принципів академічної доброчесності;

– працювали над розвитком спроможностей Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) та розробкою єдиного системного підходу для реалізації законодавчих ініціатив та вимог щодо академічної доброчесності в університетах;

– надавали українським освітянам рекомендації та навчання з розвитку та упровадження сучасних методик викладання, практик перегляду та адаптації навчальних програм, що забезпечуватимуть дотримання академічної доброчесності у системі середньої освіти України.

Американські Ради співпрацювали із центрами внутрішнього забезпечення якості освіти через надання інструментарію для опитування студентів та викладачів, методологічних порад щодо правильного опитування студентів, надання консультацій щодо покращення ситуації з академічною доброчесністю в їхніх ЗВО.

Розроблений командою проєкту  «Інструментарій для інституційного аналізу академічної доброчесності та системи внутрішнього забезпечення якості закладів вищої освіти» представляє собою набір інструментів та механізмів для проведення моніторингу системи якості освіти та академічної доброчесності. Його застосування в системі внутрішнього забезпечення якості вищої освіти ТДАТУ дозволило порівняти формальну сторону функціонування політик (звіти самооцінювання) з їх практичним впровадженням, розумінням студентством і викладачами/ками  основних аспектів академічної доброчесності та якості освіти (опитування студентів та викладачів у 2021 та 2022 р.р.)

Використання ж додаткового інструменту під назвою «Матриця-світлофор» по результатам опитування респондентів ТДАТУ спростило процес визначення «точок» для покращення, а саме тих аспектів освітнього процесу, які потребують додаткової уваги та ресурсів для вдосконалення системи академічної доброчесності та якості освіти.

Марта Томахів, координаторка проєкту: «Ми щиро сподіваємося, що досвід та знання, здобуті під час Вашої участі у проєкті, стали у нагоді під час покращення інфраструктури академічної доброчесності та якості освіти на Ваших кампусах. Ми віримо, що усі методичні матеріали, інструменти та рекомендації, розроблені у рамках проєкту спільно з експертами, служитимуть Вам й надалі… адже досконалості немає меж, а нам потрібно якісно готувати нове покоління українців та українок до інтенсивної праці на шляху до перемоги та відбудови. Дякуємо Вам за Вашу віддану працю на благо нашої держави».

За матеріалами Academic IQ та завідувачки відділу моніторингу якості освітньої діяльності Радміли Скляр