Назва | Спеціальність | СВО | Курс | Провідний викладач |
«Правове забезпечення якості харчових продуктів» | Харчові технології | Бакалавр | 1 | Сидоров Ярослав Олексійович |
Метою дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти знань щодо правового регулювання якості харчових продуктів, набуття навичок щодо застосування основних методів контролю якості харчових продуктів, що ґрунтується на вивченні чинних нормативно-правових актів і програмних документів.
Завданням навчальної дисципліни є вивчення основних положень міжнародних та вітчизняних нормативних документів стосовно якості харчових продуктів;
критеріїв оцінки якості харчових продуктів;
систем забезпечення якості, що використовуються для харчових продуктів;
правового регулювання попередження розповсюдження продуктів тваринного походження, які мають токсичні, мутагенні, канцерогенні, алергенні чи інші несприятливі для організму людини;
правового забезпечення апробації методів оцінки якості харчових продуктів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати:
вимоги національного та європейського законодавства щодо якості харчових продуктів;
порядок і періодичність контролю харчових продуктів за показниками якості, що визначені нормативно-правовими актами;
порядок вилучення з обігу, утилізацію та знищення непридатних для використання харчових продуктів, що визначені законодавчо;
показники якості продуктів тваринного та рослинного походження, що визначені нормативно;
стандартний і розширений державний контроль підконтрольних вантажів на державному кордоні України та транспорті, що визначені нормативно;
державний аудит на підконтрольних потужностях з виробництва, переробки, обігу харчових продуктів, кормів, кормових добавок, преміксів, ветеринарних препаратів, побічних продуктів згідно із системою менеджменту якості харчових продуктів.
уміти:
застосовувати законодавство щодо процедур дослідження харчових продуктів за показниками якості;
застосовувати нормативно-правові акти, що регулюють здійснення ветеринарно-санітарних заходів щодо вилучення з обігу, переробки, утилізації, знищення або подальшого використання неякісної та небезпечної продукції;
здійснювати правозастосування щодо планування санітарних заходів, розробки процедур та контролю за дотримання гігієнічних вимог.
Результати навчання (з урахуванням soft skills)
Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.
Загальні компетентності:
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 02).
Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 05).
Навички здійснення безпечної діяльності (ЗК 09).
Прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 10).
Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини та громадянина в Україні (ЗК 14).
Фахові компетентності:
Здатність організовувати та проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів та харчових продуктів із застосуванням сучасних методів (ФК 03).
Здатність забезпечувати якість і безпечність продукції на основі відповідних стандартів та у межах систем управління безпечністю харчових продуктів під час їх виробництва і реалізації (ФК 04).
Здатність розробляти проекти нормативної документації з використанням чинної законодавчої бази та довідкових матеріалів (ФК 10).
Здатність розробляти та впроваджувати ефективні методи організації праці, нести відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб (ФК 11).
Програмні результати навчання:
Вміти розробляти проекти технічних умов і технологічних інструкцій на харчові продукти (РН 09).
Визначати відповідність показників якості сировини, напівфабрикатів і готової продукції нормативним вимогам за допомогою сучасних методів аналізу (або контролю) (РН 11).
Дотримуватися правил техніки безпеки та проводити технічні та організаційні заходи щодо організації безпечних умов праці під час виробничої діяльності (РН 16).
Організовувати процес утилізації відходів та забезпечувати екологічну чистоту виробництва (РН 17).
Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці та доведення своєї думки до соціуму; проводити презентації отриманих результатів.
– керування часом – уміння справлятися із завданнями вчасно, не відчуваючи дискомфорту.
– гнучкість і адаптивність: вміння пристосовуватися до отриманих результатів та за можливістю впливати на кінцевий результат.
– лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати та відстоювати рішення; уміння встановлювати мету та складати план її досягнення.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.