Електричні машини – дисципліна відверто не з легких. Багато років поспіль студенти енергетичного факультету вважають себе “професіоналами” отримавши позитивну оцінку та розпис викладача у заліковій книжці навпроти цього предмету. І, мабуть, недарма! Успішне вивчення цього курсу стає визначальним у формуванні професійних компетенцій енергетика. Саме це і спонукає викладачів кафедри ЕТЕМ Галько С.В. та Ковальова О.В. щоразу шукати та впроваджувати у навчання нові методики викладання цієї дисципліни.

Для проведення лабораторно-практичних занять передбачено використання в навчальному процесі спеціалізованих лабораторій, оснащених необхідним силовим електрообладнанням, вузлами і деталями асинхронних двигунів, синхронних машин, машин постійного струму, трансформаторів, макетами, моделями, плакатами… І тут все зрозуміло! А як нудну теорію подати так, щоб студентам вона стала цікавою, зрозумілою, корисною, до смаку?

21 березня лекція з “Електричних машин” пройшла саме так: вона була пізнавальною, динамічною і трошки незвичною: в якості лектора на деякий час відчув себе студент енергетичного факультету Новах Б.С. В розрізі вивчення теми з будови, принципів роботи і сфери застосування синхронних генераторів він представив своє наукове надбання – матеріали з розробки вітроелектрогенератора спрощеної конструкції з використанням неодимових магнітів. Темою альтернативної енергетики доповідач цікавився вже доволі багато часу. Перші кроки у цому напрямку він зробив в стінах Малої академії наук під керівництвом к.т.н. Жаркова В.Я., зараз він із задоволенням дослухається до порад к.т.н. Галько С.В.

Така незвична форма представлення навчального матеріалу (не від викладача, а ровесника, рівного тобі, з тими самими знаннями, питаннями, проблемами…) викликала у студентів неабияку зацікавленість. Вони активно включились у роботу: ставили запитання доповідачу , обговорювали перспективи застосування новітніх технологій і сфери застосування електричних машин, для чого їм звісно довелося акумулювати усі придбанні знання з дисципліни. Корисним такий методологічний експеримент виявився і для того, аби розпалити жагу студентів до придбання знань і практичного втілення власних професійних навичок у життя. А це, погодьтеся, в роботі викладача є головним!