Дуальна форма навчання передбачає поєднання освітнього процесу у закладі вищої освіти з практичною підготовкою на підприємствах, у фінансових установах, аудиторських фірмах або органах державного управління. Здобувачі частину часу навчаються за академічною програмою, а іншу – виконують реальні професійні завдання на базі роботодавця.
Основні принципи дуальної освіти:
- систематичність і безперервність практичної підготовки;
- партнерство між університетом, студентом і роботодавцем;
- узгодженість навчального плану з реальними потребами бізнесу;
- поступове зростання складності професійних завдань у процесі навчання.
Згідно Наказу № 478-С від 15.09.2025 р. на дуальну форму навчання переведено здобувачку першого (бакалаврського) рівня зі спеціальності 071 Облік і оподаткування – Вербіну Тетяну Сергіївну та Кошову Юлію Юріївну. Дуальне навчання проходять в наступних підприємствах:
Вербіна Тетяна Сергіївна, здобувачка 31 ОО групи – ПрАТ «Роменський завод тракторозапчастин», бухгалтер
Кошова Юлія Юріївна, 11 сФМБОО група – КП «Злагода» Пологівської міської ради, бухгалтер
Фахівці з обліку та оподаткування працюють у сфері, де конкурентоспроможність визначається не лише знаннями законодавства, а й умінням працювати з бухгалтерськими програмами, вести документацію, застосовувати податкові норми на практиці. Саме тому дуальна освіта відкриває для здобувачів низку важливих можливостей:
- Практичний досвід з перших курсів. Студенти виконують реальні облікові операції, складають первинні документи, працюють з програмами BAS, MEDoc, Excel та іншими інструментами.
- Краще розуміння професійних процесів. В умовах підприємства формується розуміння специфіки роботи бухгалтера, аудитора чи податкового консультанта.
- Формування професійних компетентностей. Здобувачі вчаться працювати в команді, приймати рішення, відповідати за результати своєї діяльності.
- Підвищення шансів на працевлаштування. Багато роботодавців пропонують роботу здобувачам, які зарекомендували себе під час дуального навчання.
Дуальна форма навчання є ефективним інструментом підготовки висококваліфікованих кадрів для фінансово-економічної сфери. Вона дає можливість здобувачам здобувати практичний досвід, роботодавцям — формувати професійний кадровий резерв, а закладам освіти — забезпечувати сучасний і конкурентний освітній процес. У результаті виграють усі сторони, а ринок праці отримує фахівців, готових одразу долучатися до професійної діяльності
