На засіданні Науково-методичної ради ТДАТУ 19 листопада 2025 року (детальніше) завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності, доцент Радміла СКЛЯР представила аналітичні результати опитування здобувачів вищої освіти щодо якості освітньої діяльності у 2024–2025 навчальному році. Дослідження проводилося відповідно до «Положення про опитування учасників освітнього процесу в ТДАТУ» і охопило всі рівні освіти — бакалаврів, магістрів, аспірантів та випускників. Здобувачі оцінювали якість викладання, організацію навчального процесу, актуальність освітніх програм, роботу викладачів та функціонування освітнього порталу.
За результатами опитування встановлено високий рівень задоволеності якістю освітньої діяльності: середній показник позитивних оцінок за узагальненою якістю викладання становить понад 90%, а середній рівень негативних оцінок — менше 2%. Здобувачі вищої освіти продемонстрували високу лояльність до освітніх програм, відзначили професійність викладацького складу та якість комунікації, але вказали й на низку проблем: несвоєчасні повідомлення про зміни в розкладі, затримки з перевіркою завдань на освітньому порталі, нестачу практичних кейсів і нерівномірну якість роботи в онлайн-форматі. Також здобувачі ВО виокремили потребу в більшій кількості практичних занять, інтерактивних методів навчання, оновлення навчальних матеріалів, відеозаписів занять, а також покращення технічної підтримки онлайн-освіти.
Окремо було проаналізовано відкриті відповіді щодо покращення якості навчання. Серед ключових пропозицій здобувачів — розширення можливостей вибіркових дисциплін, запровадження тренінгів із критичного мислення, командної роботи та комунікації, активніше залучення бізнесу й роботодавців до проведення занять, а також введення підготовчих курсів до ЄДКІ. Випускники, своєю чергою, наголосили на важливості практичної складової та більш глибокої інтеграції реальних виробничих ситуацій у зміст дисциплін.
За підсумками презентації відділом МЯОД запропоновано ряд рішень для покращення якості освітнього процесу. Зокрема, робочим групам ОП рекомендовано регулярно доводити до здобувачів результати аналізу опитувань і вчасно заповнювати Таблицю узагальнених результатів у Google-формі; викладачам — використовувати більше практичних прикладів, інтерактивних методів, оновлених презентацій та забезпечити наявність відеозаписів занять; кураторам — посилити інформування студентів про можливості університету та забезпечити комунікацію щодо питань академічної доброчесності; випусковим кафедрам — активніше залучати практиків і розширювати участь студентів у наукових та освітніх заходах. Усі пропозиції здобувачів будуть враховані під час планового перегляду освітніх програм у 2025–2026 н.р.






