Мета курсу: формування системи знань з організації та методики управлінського обліку, його вдосконалення з урахуванням передового зарубіжного досвіду.
Завдання курсу: полягає у вивченні принципів і методів управлінського обліку, його місця і ролі в управлінні діяльністю підприємства; набуття вмінь застосовувати відповідні методи і прийоми в процесі обліку витрат і калькулювання з метою прийняття ефективних управлінських рішень.
Предмет: витрати виробництва, процес калькулювання, системи обліку витрат, результати діяльності за центрами відповідальності.
У відповідності до спеціальних (фахових) компетентностей знань майбутніх випускників в результаті вивчення дисципліни здобувачі ВО повинні знати:
- теоретико-методологічні основи управлінського обліку;
- розуміти сутність управлінського обліку, його складові частини, особливості організації управлінського обліку;
- принципи організації управлінського обліку;
- значення та суть витрат в управлінському обліку;
- класифікацію витрат в системі управлінському обліку;
- принципи управлінського обліку витрат на виробництво та калькулювання собівартості продукції, робіт, послуг;
- особливості організації, методику та техніку калькулювання собівартості за різними системами обліку витрат;
- сучасні системи обліку витрат і калькулювання та напрями удосконалення;
- сутність та механізм планування та бюджетування на підприємстві;
- організацію обліку витрат за центрами відповідальності.
вміти:
- класифікувати та характеризувати витрати за різними ознаками;
- визначати поведінку витрат та функцію витрат, використовуючи різні методи;
- калькулювати собівартість продукції за системою повних та змінних витрат, розраховувати маржинальний доход і прибуток (збиток) від операційної діяльності;
- розподіляти непрямі витрати обслуговуючих та допоміжних підрозділів; спільні витрати;
- розраховувати точки беззбитковості, їх оптимального співвідношення та критичного обсягу реалізації, запас міцності (маржу безпеки) і операційний важіль;
- застосовувати диференціальний аналіз для прийняття поточних управлінських рішень;
- розробляти різні види бюджетів та оцінювати результативність діяльності різних підрозділів.