Мета курсу – є надання студентам можливостей для оволодіння системними знаннями особливостей теорії та практики маркетингу послуг.
Завдання курсу – сформувати у студентів компетенції за таким переліком: розуміти місію і цілі підприємств сектора послуг (сервісних підприємств); взаємозв’язок підприємств сектора послуг з підприємствами виробничих секторів економіки (виробничих підприємств); тенденцію розвитку секторів економіки; особливості маркетингу послуг як специфічного виду діяльності; значення, крім традиційних засобів маркетингу: процесу надання послуг, його учасників (персоналу), фізичного підтвердження послуг як додаткових засобів у маркетинговій діяльності сервісних підприємств.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
- характеристики послуг як специфічного товару;
- маркетингові класифікаційні ознаки послуг;
- засади розподілу послуг на споживчі та ділові (виробничі);
- систему міжнародної та національної класифікації послуг;
- особливості ринку послуг;
- фактори маркетингового навколишнього середовища та оточення;
- особливості процесу виробництва послуги як інтеграційного засобу маркетингу;
- види маркетингу, крім традиційного, які притаманні особливості процесу виробництва послуг;
- систему засобів маркетингу послуг;
- методи дослідження ринку;
- засоби розробки комплексу маркетингу;
вміти:
- застосовувати маркетинговий інструментарій дій у діяльності підприємств сектора послуг;
- запропоновувати маркетингові підходи у вирішенні проблем, які виникають у зв’язку із специфікою послуги як товару:
— неможливістю увласнення послуги;
— невідчутністю послуги;
— невіддільністю процесу виробництва і споживання послуги;
— неможливістю зберігання послуги в запас;
— непостійністю якості послуги;
- оцінювати та аналізувати якість і конкурентоспроможність послуги;
- формувати ціну на послугу;
- обирати раціональні методи збуту (поширення) послуги та форми його стимулювання;
- обирати та застосовувати засоби просування послуг;
- застосовувати інструментарій традиційного маркетингу при прогнозуванні та вивченні ринку послуг;
- організувати та провести навчання персоналу сервісного підприємства у підвищенні їх фахових знань та навичок засобом маркетингу відносин;
- застосовувати інструментарій інтерактивного та внутрішнього маркетингу для утримання існуючих та залучення потенціальних споживачів послуг, а також підвищення іміджу сервісного підприємства;
- запропонувати маркетингові підходи до формування фізичного підтвердження процесу надання послуги;
- розробляти комплекс маркетингу сервісного підприємства;
Підручники та посібники для вивчення дисципліни «Маркетинг послуг»