Маркетинг послуг

Спеціальність:
Маркетинг
СВО:
Бакалавр
Курс:
Провідний викладач:

 

Мета курсу – є надання студентам можливостей для оволодіння системними знаннями особливостей теорії та практики маркетингу послуг.

Завдання курсу –  сформувати у студентів компетенції за таким переліком: розуміти місію і цілі підприємств сектора послуг (сервісних підприємств); взаємозв’язок підприємств сектора послуг з підприємствами виробничих секторів економіки (виробничих підприємств); тенденцію розвитку секторів економіки; особливості маркетингу послуг як специфічного виду діяльності;  значення, крім традиційних засобів маркетингу: процесу надання послуг, його учасників (персоналу), фізичного підтвердження послуг як додаткових засобів у маркетинговій діяльності сервісних підприємств.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен

знати:

  • характеристики послуг як специфічного товару;
  • маркетингові класифікаційні ознаки послуг;
  • засади розподілу послуг на споживчі та ділові (виробничі);
  • систему міжнародної та національної класифікації послуг;
  • особливості ринку послуг;
  • фактори маркетингового навколишнього середовища та оточення;
  • особливості процесу виробництва послуги як інтеграційного засобу маркетингу;
  • види маркетингу, крім традиційного, які притаманні особливості процесу виробництва послуг;
  • систему засобів маркетингу послуг;
  • методи дослідження ринку;
  • засоби розробки комплексу маркетингу;

вміти:

  • застосовувати маркетинговий інструментарій дій у діяльності підприємств сектора послуг;
  • запропоновувати маркетингові підходи у вирішенні проблем, які виникають у зв’язку із специфікою послуги як товару:

— неможливістю увласнення послуги;

— невідчутністю послуги;

— невіддільністю процесу виробництва і споживання послуги;

— неможливістю зберігання послуги в запас;

— непостійністю якості послуги;

  • оцінювати та аналізувати якість і конкурентоспроможність послуги;
  • формувати ціну на послугу;
  • обирати раціональні методи збуту (поширення) послуги та форми його стимулювання;
  • обирати та застосовувати засоби просування послуг;
  • застосовувати інструментарій традиційного маркетингу при прогнозуванні та вивченні ринку послуг;
  • організувати та провести навчання персоналу сервісного підприємства у підвищенні їх фахових знань та навичок засобом маркетингу відносин;
  • застосовувати інструментарій інтерактивного та внутрішнього маркетингу для утримання існуючих та залучення потенціальних споживачів послуг, а також підвищення іміджу сервісного підприємства;
  • запропонувати маркетингові підходи до формування фізичного підтвердження процесу надання послуги;
  • розробляти комплекс маркетингу сервісного підприємства;

Підручники та посібники для вивчення дисципліни «Маркетинг послуг»