15 травня 2025 року здобувачі вищої освіти ОП «Маркетинг» ТДАТУ відвідали тематичну онлайн-лекцію на тему «Юридичні аспекти фрілансу в Україні». Спікеркою заходу виступила Ганна Лисенко – адвокат з трудового права, партнер АО «Адвокатська сім’я Лисенко», член Комітету з трудового права НААУ та лекторка Вищої школи адвокатури.
У межах лекції слухачі дізналися про сучасний стан правового регулювання фрілансу в Україні, зокрема про відсутність цього поняття у чинному законодавстві, але водночас – про практичні шляхи офіційної співпраці з клієнтами. Пані Ганна пояснила відмінності між фрілансом у статусі фізичної особи, фізичної особи-підприємця (ФОП) та працівника, що укладає трудовий договір у форматі віддаленої або гнучкої зайнятості.
Окрему увагу було приділено положенням Закону України щодо нестандартних форм зайнятості, прийнятому 18 липня 2022 року, який ввів новий вид трудових відносин – договір з нефіксованим робочим часом. Цей формат дозволяє працівнику отримувати оплату за фактично виконану роботу без жорсткої прив’язки до графіку або місця.
Під час лекції було детально розглянуто такі теми:
• хто такий фрілансер і в яких умовах можлива офіційна діяльність;
• які договори найчастіше укладають фрілансери (цивільно-правовий, авторський, про надання послуг, трудовий);
• що слід враховувати при складанні договору про надання послуг (предмет, терміни, порядок оплати, відповідальність);
• які права та гарантії має фрілансер при співпраці з юридичними особами;
• як уникнути правових ризиків і не втратити винагороду за виконану роботу.
Учасники лекції отримали не лише цінні теоретичні знання, а й практичні поради щодо самозайнятості, які особливо актуальні для здобувачів маркетингових спеціальностей. Адже вже під час навчання багато хто з них пробує себе у якості виконавців замовлень у сфері digital-маркетингу, копірайтингу, дизайну, SMM тощо.
Захід викликав жвавий інтерес у студентської аудиторії: слухачі ставили питання, обговорювали варіанти податкового обліку доходів.
Такі освітні ініціативи сприяють формуванню правової грамотності здобувачів вищої освіти, підвищують рівень їхньої професійної готовності до ринку праці та мотивують до відповідального ведення підприємницької діяльності.
