1 жовтня 2024 року, у рамках вивчення дисципліни «Економіка та організація консалтингової діяльності», відбулася лекція «Організація та управління консалтинговими фірмами» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» за ОПП «Економічний консалтинг та бізнес-економіка» зі спеціальності 051 «Економіка» другого курсу денної форми здобуття освіти з доктором філософії, сертифікованим менеджмент-консультантом (спеціалізація маркетинг і комунікації), членом Всеукраїнської асоціації консультантів з управління «СМС – Ukraine» Надією СЕРСЬКИХ.
Лекція мала на меті розкрити механізм організації та управління консалтинговими фірмами.
На лекцію було винесено питання:
- Форми організації консультаційної діяльності
- Структура здійснення консалтингового процесу
- Структури управління консалтингових фірм
- Моделі та стратегії консультаційної діяльності
Надія Сергіївна в першому питанні розкрила задачі, функції та принципи діяльності внутрішніх і зовнішніх консультантів, розкрила їх переваги та недоліки. Особливий акцент було зроблено на характеристиці основних видів зовнішніх консультантів консалтингових фірм. Також лектор ознайомила присутніх з основними організаційно-правовими форми консалтингового бізнесу, описала механізм їх функціонування за сучасних умов.
При розкритті другого питання Надія Сергіївна запиналась на завданнях консультанта та клієнта на кожній стадії життєвого циклу консалтингового проєкту, важливості проведення діагностики підприємства клієнта, особливостях застосування аналітичних методів з метою генерування даних, необхідних для аналізу: розкрила переваги та недоліки кожного з них.
Далі лектор охарактеризувала основні аспекти розробки пропозицій що до способів поліпшення положення клієнта та впровадження запропонованих рішень.
Надія Сергіївна пояснила здобувачам важливість правильної організації дій консультанта на заключній стадії процесу консультування, коли робота консультанта під час виконання завдання, використані методи, впроваджені нововведення, а також отримані результати повинні бути оцінені як клієнтською організацією, так і консалтинговою фірмою. На даній стадії дуже важливу роль відіграє правильна побудова заключного звіту, від якого залежить левова частка подальших взаємовідносин консалтингової фірми з клієнтами . Тому Пані Надія порекомендувала здобувачам набувати навичок у підготовці презентацій, щоб вона була простою, чіткою, якісною та добре сприймалась слухачами.
Розкриваючи третє питання Надія Сергіївна звернула увагу присутніх на різноманітність структур управління консалтинговими фірмами, що пояснюється їх розмірами, напрямками діяльності та особливостями організаційних культур.
При розгляді четвертого питання лектор пояснила, що залежно від функцій консультанта та клієнта розрізняють декілька видів загальних моделей консультаційного процесу, але при здійсненні кожного з яких можуть застосовуватися специфічні моделі, що відображають їх особливості.
На заключному етапі лекції пані Надія зазначила, що вибір стратегії консалтингової діяльності є дуже чутливим до вимог інноваційних процесів та зовнішнього середовища і великою мірою зумовлюється структурою персоналу консалтингової компанії. Визначення діапазону послуг є основним блоком стратегії консалтингової фірми. Для його формування необхідно визначити природу та коло послуг компанії.
Протягом лекції Надія Сергіївна наводила приклади зі своєї практичної діяльності, що робило матеріал лекції насиченим та цікавим.
Здобувачі задали багато питань, на які отримали вичерпні відповіді фахівця з консалтингу.
Лекція промайнула на єдиному диханні. Здобувачам хотілося задавати питання ще й ще. Час промайнув дуже швидко!
Висловлюємо велику подяку Серських Надії Сергіївні та дуже сподіваємося на подальшу активну співпрацю.


