3 червня 2024 року у рамках проходження здобувачами ступеня вищої освіти «Бакалавр» за ОПП «Економічний консалтинг та бізнес-економіка» зі спеціальності 051 «Економіка» другого курсу денної форми здобуття освіти навчальної практики «Економіка та організація консалтингової діяльності» відбулася лекція «Розробка комерційної ідеї» з доктором філософії, сертифікованим менеджмент-консультантом (спеціалізація маркетинг і комунікації), членом Всеукраїнської асоціації консультантів з управління «СМС – Ukraine» Надією СЕРСЬКИХ.
Надія Сергіївна побудувала свою зустріч на розкритті основних етапів розробки комерційної ідеї.
Першочергово лектор зупинилась на особливостях вибору бізнес-ідеї: які вимоги пред’являються для власника бізнесу, якими є головні критерії для вибору сфери діяльності; надала практичні поради що до бачення майбутнього бізнесу.
Далі пані Надія наголосила на важливості аналізу існуючих світових трендів, розповіла, що недарма великі компанії запрошують до співпраці так званих тренд-вотчерів, які прогнозують зміни в цінностях, установках, поведінці користувачів, викликані соціальними або економічними процесами, світовими подіями або появою інноваційних технологій. Під час пошуку ідеї для власної справи варто звернути увагу на те, що відбувається навколо: в світі, технологіях, на ринку України. На даному етапі лекції Надія Сергіївна навела приклади реалізації сучасних світових трендів як відомими компаніями світу, так й компаніями України.
Лектор відмітила, що головна людина у справі – майбутній клієнт. Саме від нього залежатиме прибуток та масштаб справи. Успішний бізнес – це бізнес, створений для клієнта. Отже, вкрай важливо протестувати бізнес-ідею – звірити її з очікуваннями майбутніх споживачів. Бізнес-ідея повинна бути спрямована на вирішення проблеми клієнта.
Найочікуванішим для здобувачів став момент лекції, де фахівець з консалтингу розповіла власне про бізнес-модель та основні блоки її побудови.
Детальніше лектором було розглянуто блок ціннісної пропозиції: важливість з’ясування завдань та задач клієнта в професійному чи особистому житті; визначення проблеми клієнта; розуміння вигоди, якої клієнт бажає досягти.
Надія Сергіївна звернула увагу здобувачів, що обов’язково слід з’ясувати, які вигоди клієнти вважають дійсно ключовими, а які їм просто приємно отримати, а також порекомендувала говорити з майбутніми клієнтами, оскільки люди охоче діляться своїми ідеями та думками.


