Мета курсу – надання знань про теоретичні засади, інструментарій та методи розроблення стратегій підприємства.
Завдання курсу
– вивчення методології розроблення стратегій підприємства і вибору стратегічних альтернатив;
– набуття навичок стратегічного мислення та практичного застосування методологічного апарату дисципліни;
– оволодіння методом кейс-аналізу, навичками аналітичного обґрунтування розв’язання стратегічних проблем.
У результаті вивчення дисципліни
Предмет курсу – методологія формування стратегій підприємства
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
визначення стратегії різними авторами, множинність аспектів використання категорії «стратегія»; чотири фази еволюції систем планування; сутність, функції, процес стратегічного управління; етапи циклу реалізації стратегії; головні сфери стратегічних змін; горизонт стратегічного планування; сутність концепції СЗГ та СБЦ; поняття „стратегічна прогалина”, „стратегічна зона господарювання”, „зона стратегічних ресурсів”, „стратегічний бізнес-центр”; стратегічні пріоритети управління підприємством; зміст діяльності менеджера у прискоренні змін в організації; основні етапи вибору систем управління та визначальні фактори вибору; джерела синергізму; види стратегічної гнучкості; синергізму факторів, що визначають конкурентну позицію; основні поняття і визначення; показники ефективності стратегічного управління.
вміти:
визначати загальні риси підприємств, ідентифікувати фактори, що визначають стратегічний рівень підприємства; діагностувати зовнішнє середовище організації, визначати її місію, цілі; будувати матрицю «зміна-опір»; будувати моделі стратегічного планування на основі «стратегічної прогалини»; здійснювати порівняльний аналіз різних варіантів набору СЗГ; : знаходити оптимальне співвідношення між короткостроковим ефектом і довгостроковою рентабельністю виробництва; здійснювати порівняльний аналіз різних варіантів набору СЗГ; аналізувати сили, що впливають на просування ідеї або протидіють їй в перспективі; виконувати запобіжний аналіз, розробку та прийняття стратегічних рішень в умовах стратегічної несподіванки та ризику; для оцінювання гнучкості використовувати прийом «аналіз впливу»; побудувати матрицю ефективності стратегічного управління.
Робоча програма навчальної дисципліни «Стратегія підприємства»
Методичні вказівки для вивчення дисципліни «Стратегія підприємства»
Підручники та посібники для вивчення дисципліни «Стратегія підприємства»