Стратегія підприємства

Спеціальність:
Маркетинг
СВО:
Бакалавр
Курс:
4
Провідний викладач:
Куліш Тетяна Володимирівна

 

 

Мета курсу – надання знань про теоретичні засади, інструментарій та методи розроблення стратегій підприємства.

Завдання курсу

– вивчення методології розроблення стратегій підприємства і вибору стратегічних альтернатив;

– набуття навичок стратегічного мислення та практичного застосування методологічного апарату дисципліни;

– оволодіння методом кейс-аналізу, навичками аналітичного обґрунтування розв’язання стратегічних проблем.

У результаті вивчення дисципліни

Предмет курсу – методологія формування стратегій підприємства

У результаті вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

визначення стратегії різними авторами, множинність аспектів використання категорії «стратегія»; чотири фази еволюції систем планування; сутність, функції, процес стратегічного управління; етапи циклу реалізації стратегії; головні сфери стратегічних змін; горизонт стратегічного планування; сутність концепції СЗГ та СБЦ; поняття „стратегічна прогалина”, „стратегічна зона господарювання”, „зона стратегічних ресурсів”, „стратегічний бізнес-центр”; стратегічні пріоритети управління підприємством; зміст діяльності менеджера у прискоренні змін в організації; основні етапи вибору систем управління та визначальні фактори вибору; джерела синергізму; види стратегічної гнучкості; синергізму факторів, що визначають конкурентну позицію; основні поняття і визначення; показники ефективності стратегічного управління.

вміти:

визначати загальні риси підприємств, ідентифікувати фактори, що визначають стратегічний рівень підприємства; діагностувати зовнішнє середовище організації, визначати її місію, цілі; будувати матрицю «зміна-опір»; будувати моделі стратегічного планування на основі «стратегічної прогалини»; здійснювати порівняльний аналіз різних варіантів набору СЗГ; : знаходити оптимальне співвідношення між короткостроковим ефектом і довгостроковою рентабельністю виробництва; здійснювати порівняльний аналіз різних варіантів  набору СЗГ; аналізувати сили, що впливають на просування ідеї або протидіють їй в перспективі; виконувати запобіжний аналіз, розробку та прийняття стратегічних рішень в умовах стратегічної несподіванки та ризику; для оцінювання гнучкості використовувати прийом «аналіз впливу»; побудувати матрицю ефективності стратегічного управління.

 

Робоча програма навчальної дисципліни «Стратегія підприємства»

Методичні вказівки для вивчення дисципліни «Стратегія підприємства»

Підручники та посібники для вивчення дисципліни «Стратегія підприємства»