У період з 2 квітня по 14 травня 2025 року старший викладач кафедри вищої математики і фізики Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного Одновол Дмитро Геннадійович пройшов міжнародне науково-педагогічне стажування за темою «Ефективне використання штучного інтелекту науковцями у професійній діяльності», організоване Східноєвропейською асоціацією вчених (м. Варшава, Польща).
Стажування проходило в дистанційному форматі та охоплювало 180 академічних годин (6 ECTS), що відповідає вимогам до підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Основною метою програми стало опанування сучасних інструментів штучного інтелекту (ШІ) для підвищення ефективності наукових досліджень і викладацької діяльності.
Програма складалася з шести тематичних модулів:
- Використання ШІ в обчисленнях і аналізі даних – розглядалися можливості нейромереж для виконання складних математичних обчислень, автоматизований аналіз даних та вибір найбільш ефективних програмних інструментів.
- ШІ в науковій роботі: підбір і аналіз інформації – увагу було зосереджено на використанні ШІ у виборі методологій, автоматизації пошуку статистичних та літературних джерел, а також оцінці ризиків, пов’язаних із цими процесами.
- Обробка емпіричних даних у дослідженнях – розглядалися приклади використання ШІ в обробці анкет, побудові кореляційних моделей, формуванні звітів на основі соціологічних і психологічних опитувань.
- ШІ-інструменти для академічної спільноти – викладачі ознайомилися з оглядом безкоштовних і платних платформ штучного інтелекту, їхніми функціональними можливостями та доцільністю використання в науковій роботі.
- ШІ та автоматизація навчального процесу – учасники навчалися створювати власні моделі для перевірки студентських робіт, планувати заняття, формувати дидактичні матеріали, враховуючи етичні аспекти.
- Нейромережі та їх потенціал у науці – цей модуль був присвячений практичним кейсам застосування нейромереж для вирішення прикладних задач у науці.
Стажування дало змогу учаснику поглибити знання про сучасні ШІ-рішення, актуальні для технічних і природничих дисциплін, зокрема математики, фізики, інженерії. Практичні кейси, розглянуті в межах навчального процесу, дозволили адаптувати отримані знання до потреб викладацької роботи, а також до проведення прикладних наукових досліджень із використанням ШІ.
За підсумками стажування Дмитро Геннадійович отримав Сертифікат міжнародного зразка, який підтверджує проходження науково-педагогічного стажування у науковій установі країни — члена ОЕСР. Це відкриває нові професійні можливості як у сфері освіти, так і в міжнародному науковому співробітництві.

