Ідеологією ТДАТУ є нові вимоги щодо організації процесу навчання, за яких студенти накопичують і удосконалюють знання, уміння та навички, що надалі трансформуються у конкурентні переваги. Концепція професійної освіти базується на рішенні проблем якості навчання, його організації, забезпечення навчально-виробничого та виховного процесу інноваційним навчально-методичним та інформаційним матеріалом, професійними якостями педагогічного персоналу, ліквідацією бар’єрів між інженерно-педагогічними працівниками та студентами, висока корпоративна культура, стиль керівництва, демократизація управління навчальним процесом, якість та задоволення потреб у професійній освіті. Формулюючи стратегічні цілі, напрямки та інноваційні програми навчання професій, у ТДАТУ прораховуються сили та засоби реалізації і визначаються їх ключові показники та індикатори успішного рішення.
Професійна освіта ХХІ віку у закладі – це, насамперед, інноваційні освітні технології у поєднанні продуктивної співпраці з підприємствами замовниками кадрів, новаторська організація навчально-виробничого процесу, залучання до навчального процесу і активна співпраця його учасників – педагогічних працівників та студентів.
На енергетичному факультеті активно впроваджується дуальна система навчання, яка за своїм змістом, означає паралельне навчання у освітньому закладі та на виробництві. За основу цієї системи покладено принцип взаємного зв’язку теорії з практикою, що дозволяє студентам не лише знайомитися з виробництвом, але й засвоювати прийоми та навички роботи на робочих місцях підприємств промисловості та сфери побуту. Висока життєздатність цієї системи пояснюється тим, що вона відповідає інтересам всіх учасників цього процессу: держави, навчального закладу, підприємств чи організацій та студентів. Для підприємств – це можливість підготовки робочих кадрів, безпосередньо, під своє виробництво, виробничі технології та обладнання, максимальна відповідність корпоративним інтересам, економія часу та коштів на пошук та підбір робітників, їх перенавчання та адаптація до умов конкретного підприємства. До того ж, у підприємства з’являється можливість перспективного планування заміни робочих ресурсів та відбору кращих студентів, так, як за час навчання можна виявити їх сильні та слабкі сторони. Добре навчені молоді робочі кадри швидко пристосовуються до робочого ритму виробництва, витрачаючи мінімально часу для адаптації, що позитивно відображається на іміджі підприємства та навчального закладу. Для держави – це можливість реалізувати зміст професійно-технічного навчання згідно діючого законодавства і державних стандартів професій та, водночас, зменшити витрати на укомплектування навчальних закладів сучасним технологічним обладнанням й утримання навчального закладу. Навчальний заклад забезпечує студентів теоретичними знаннями, достатньою професійною орієнтацією та послідуючим працевлаштуванням. Студенти за дуальною системою рано набувають добрі знання й стійкі професійні прийоми та навички роботи, самостійність і безболісну адаптацію до дорослого життя, у них з’являється упевненість у завтрашньому дні.
При дуальній системі навчання перед кафедрою електротехніки і електромеханіки енергетичного факультету ТДАТУ та підприємством замовником кадрів ПП “Модуль 2000” ставиться завдання підготовки кваліфікованих робочих кадрів та молодших спеціалістів, рівень професійної компетентності яких, повинен відповідати, з одного боку, вимогам кваліфікаційної характеристики і державного стандарту зі спеціальності 141 – “Електроенергетика, електротехніка і електромеханіка”, а, з другого боку, корпоративним вимогам підприємства. Перед факультетом та підприємством ставиться одна спільна задача – рівень професійної компетенції і підготовки молодих робочих і молодших спеціалістів не повинен поступатися рівню працівників даного підприємства, окрім того, професійна орієнтація повинна бути направлена на особливості даного виробництва, а саме ремонт електродвигунів та різного електротехнічного обладнання. Одним словом це можна визначити так – «… прийшов на підприємство – став і працюєш як кадровий робочий або молодший технічний персонал».
Так, більше місяця ( з 23 квітня по 31 травня 2018 р.) проходило дуальне навчання студентів 11СЕЕ групи енергетичного факультету Князєва І.В. та Кромаренко М.О. на ПП “Модуль 2000”. Навчання студентів відбувалось за схемою: теоретичний цикл та формування первинних навичок з професії вони набували у ТДАТУ, а формування складних та комплексних навичок – на робочому місці виробничого цеху підприємства. Професійні знання та досвід студенти набували з виробництва, ремонту та технічного обслуговування електродвигунів, генераторів і трансформаторів. Крім того студенти були зараховані на робочі місця та отримували відповідну заробітну плату.
Перший досвід кафедри ЕТЕМ у організації дуальної освіти став позитивним: було вирішено питання інтеграції і кооперації навчального закладу та підприємства, визначено структуру і профілізацію, а також модель організації навчального процесу на енергетичному факультеті ТДАТУ.
