Одним з основних принципів освітньої діяльності Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (ТДАТУ) є підвищення якості надання освітніх послуг на основі постійного моніторингу і контролю за систематичністю освітньої діяльності та виконанням графіку освітнього процесу.
Відкрите заняття – загальноприйнятий методичний захід, під час якого відбувається показ кращого досвіду, пропаганда нових педагогічних надбань і актуальних питань методики (наприклад, розвиток пізнавальної самостійності студентів, комплекси використання засобів навчання тощо). Без відкритого заняття (виховного заходу) неможливо здійснити поширення і впровадження кращового педагогічного досвіду.
Відкрите заняття виконує низку функцій, а саме:
- інформаційну, з одного боку, з’являється інформація щодо рівня професійної компетенції та педагогічної майстерності викладача, з іншого — щодо рівня підготовленості студентів групи;
- діагностувальну – виявляються провідні методи і прийоми, що застосовуються викладачем, їх відповідність цілям заняття, урахування специфіки аудиторії; встановлюють причини певних похибок у знаннях студентів;
- мотивувальну — стимулює подальше удосконалення професіоналізму викладача і навчальної діяльності студентів;
- прогнозувальну – дозволяє розповсюджувати у наступників передовий досвід, окреслювати шляхи зростання педагогічної майстерності викладача.
Той, хто відвідує відкрите заняття, повинен оцінювати його не за одним якимсь провідним критерієм, а розглядати його у комплексі, який складається з такого:
- Відповідність матеріалу навчальним програмам і тематичним планам.
- Теоретичний рівень знань викладача.
- Методичний рівень викладача.
- Педагогічна майстерність викладача.
- Техніка мовлення.
- Творчі здібності викладача, вміння відійти від стандартних підходів та шаблонів.