Одним з основних принципів освітньої діяльності Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (ТДАТУ) є підвищення якості надання освітніх послуг на основі постійного моніторингу і контролю за систематичністю освітньої діяльності та виконанням графіку освітнього процесу.

Відкрите заняття – загальноприйнятий методичний захід, під час якого відбувається показ кращого досвіду, пропаганда нових педагогічних надбань і актуальних питань методики (наприклад, розвиток пізнавальної самостійності студентів, комплекси використання засобів навчання тощо). Без відкритого заняття (виховного заходу) неможливо здійснити поши­рення і впровадження кращового педагогічного досвіду.

Відкрите заняття виконує низку функцій, а саме:

  • інформаційну, з одного боку, з’являється інформація щодо рівня професійної компетенції та педагогічної майстерності викладача, з іншого — щодо рівня підготовленості студентів групи;
  • діагностувальну – виявляються провідні методи і прийоми, що застосовуються викладачем, їх відповідність цілям заняття, урахування специфіки аудиторії; встановлюють причини певних похибок у знаннях студентів;
  • мотивувальну — стимулює подальше удосконалення професіоналізму викладача і навчальної діяльності студентів;
  • прогнозувальну – дозволяє розповсюджувати у наступників передовий досвід, окреслювати шляхи зростання педагогічної майстер­ності викладача.

Той, хто відвідує відкрите заняття, повинен оцінювати його не за одним якимсь провідним критерієм, а розглядати його у комплексі, який складається з такого:

  • Відповідність матеріалу навчальним програмам і тема­тичним планам.
  • Теоретичний рівень знань викладача.
  • Методичний рівень викладача.
  • Педагогічна майстерність викладача.
  • Техніка мовлення.
  • Творчі здібності викладача, вміння відійти від стандартних підходів та шаблонів.