Дві провідні тенденції визначають вигляд сучасного світу – посилення уваги до освіти і підвищений інтерес до проблем якості освіти.
Якість освіти – це основоположний чинник перетворення суспільства, який вимагає від вищого навчального закладу підготовки фахівців, що володіють високою кваліфікацією, є компетентними в професійній діяльності, здатними до ефективного вирішення поставлених задач. Все більший акцент робиться на практичну підготовку і застосовність отриманих знань, зростає актуальність освіти, підвищуються вимоги до рівня освіти при наймі на роботу. Розширення освітнього простору до загальноєвропейського і, навіть, світового рівня вимагає від майбутнього фахівця здобуття вищої освіти такої якості і рівня, які б давали йому змогу бути конкурентоспроможним в пошуках роботи в будь-якій країні світу.
Українська вища освіта змінюється і важливою умовою успішного розвитку є впровадження принципів академічної доброчесності в навчання, викладання та наукову діяльність.
Академічна доброчесність є важливим фактором успішності закладів вищої освіти, їх науково-педагогічних працівників, а також випускників. На ній базується довіра колег, роботодавців, замовників освітніх і наукових послуг.
Погляди студентів на проблеми академічної доброчесності значною мірою залежать від загальної атмосфери у закладі вищої освіти. Тому науково-педагогічні працівники, а також представники адміністрації самі мають бути академічно доброчесними і здатними формувати відповідну компетентність у студентів.
Заклади вищої освіти мають забезпечити дотримання встановлених ними правил і процедур з питань академічної доброчесності. Для цього потрібне послідовне застосування розроблених закладом регуляторних документів.
Саме тому в Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного проводиться системна комплексна робота, спрямована на підвищення якості освітнього і наукового процесів та отримання високої оцінки підготовки фахівців від роботодавців. В ТДАТУ питання академічної доброчесності регламентуються Статтею 42 Закону України «Про освіту» та документами, наведеними в розділі Протидія корупції.
27 вересня 2019 року на кафедрі електротехніки і електромеханіки імені професора В.В. Овчарова було проведено засідання кафедри, на якому обговорювалось питання академічної доброчесності. Перед співробітниками виступив завідувач кафедри, к.т.н., доцент Квітка Сергій Олексійович, який наголосив, що дотримання академічної доброчесності відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про освіту» передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання
Також Сергій Олексійович звернув увагу, що викладачі мають не тільки самі дотримуватися академічної доброчесності, але і вчити студентів принципам її дотримання.






