Згідно положень Міністерства освіти і науки України «дистанційна освіта – це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь який зручний час».
Для забезпечення дистанційної форми навчання здобувачів вищої освіти в умовах карантину та створення єдиного інформаційного середовища навчального закладу ведучі викладачі кафедри «Електротехніка і електромеханіка імені професора В.В. Овчарова» використовують електронну платформу Moodle, на якій розташований Навчально-інформаційний портал Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.
Доцентом Нестерчук Д.М., ведучим викладачем навчальної дисципліни «Контрольно-вимірювальні прилади з основами метрології» студентам 1С курсу факультету енергетики і комп’ютерних технологій на Навчально-інформаційному порталі університету надана можливість самостійного вивчення електронного навчального курсу дисципліни під час карантину, а також забезпечений консультаційний супровід через електронне листування та безкоштовний месенджер Viber.
Для зручності роботи студентам представлені індивідуальні плани відпрацювання занять на період карантину, рекомендації для студентів для організації дистанційного навчання та вихідні дані для лабораторних робіт, а також електроні адреси й номер телефону викладача для зворотного зв’язку.
За індивідуальними планами відпрацювання студенти:
– самостійно опановують матеріал лекцій за темою 7 «Вимірювання електричних величин», за темою 8 «Вимірювання магнітних величин електричними методами» та за темою 9 «Вимірювання неелектричних величин електричними методами»;
– за вихідними даними виконують лабораторні роботи 5…7 та надсилають звіти на електронні адреси викладача або в месенджер Viber;
– за персональними варіантами виконують завдання з практичних занять 5…7 та надсилають звіти на електронні адреси викладача або в месенджер Viber.
Невід’ємною складовою освітнього процесу в університеті є самостійна робота студентів, яка при вивченні навчальної дисципліни «Контрольно-вимірювальні прилади з основами метрології» передбачає виконання завдань з самостійної пізнавальної діяльності на двох рівнях: інформаційно-репродуктивному та практично – стереотипному за темами 7…9, які також для студентів представлені на Навчально-інформаційному порталі.
Для перевірки опрацьованого матеріалу після вивчення певної теми на порталі є завдання тестового контролю, що дозволяє викладачу оцінити рівень отриманих знань та вмінь студентів.
Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія викладача та студентів 1С курсу у процесі навчальної роботи, для чого викладачем використовуються сервіси Google meet та Zoom, які дозволили проводити відео-консультації зі студентами.
Головним досягненням такої форми навчання є старанність та відповідальне ставлення студентів при вивченні дисципліни, вчасне опрацювання лекційного матеріалу та виконання поставлених завдань, а також творчий підхід до його засвоєння.
Слід відзначити, що при дистанційному навчанні повинна працювати потужна особистісна мотивація студента, яка спрямована на бажання та вміння навчатися самостійно, як наслідок, поступово сформуються навички самодисципліни, правильної організації, розподілу і використання часу, що є вкрай важливим для майбутніх фахівців в галузі електроенергетики.
За поданням:
к.т.н., доцент кафедри ЕТЕМ
Нестерчук Д.М.


