Значна увага сьогодні приділяється проблемі якості підготовки фахівців, оскільки роботодавці не зовсім задоволені професійною підготовкою випускників закладів вищої освіти. Від випускника будь-якої кваліфікації вимагається володіння не тільки теоретичними знаннями, а й практичними навичками розв’язування задач в професійній сфері. Використання традиційного навчання: лекцій, практикумів, семінарів часто призводить до пасивності студентів і не викликає особливої зацікавленості у прояві своїх можливостей. Тому одним із завдань сучасної освіти є підвищення інтересу з боку студентів до здобуття знань, з іншого боку активізація їх діяльність з набуття цих знань самостійно. Одним із важливих факторів удосконалення системи підготовки професійних кадрів у вищій школі є активне використання в освітньому процесі нових, більш ефективних методів і технологій навчання, зокрема, електронного навчання, дистанційних освітніх технологій. Актуальним стає поєднання моделей, форм та методів навчання, причому особливої ролі набуває змішане навчання.

Змішане навчання дозволяє використовувати сильні сторони очної форми навчання і переваги дистанційних технологій та самостійної роботи студентів. З’являється можливість проведення більш цікавих і наповнених занять. Наприклад, викладач може налаштувати процес таким чином, щоб студент попередньо освоював визначену частину матеріалу самостійно за допомогою дистанційних технологій. На очному занятті викладач вже працює з більш підготовленою аудиторією, і може приділяти увагу практиці, не витрачаючи багато часу на пояснення матеріалу. Студенти отримують можливість формувати аудиторне заняття, завчасно передавати викладачу свої запитання, з якими вони зустрілися в процесі самостійної роботи. Викладачі діють як інструктори і консультанти, допомагаючи студентам аналізувати і вирішувати проблеми.

Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного з цього навчального року, як і більшість провідних ЗВО України та закордонних країн, упровадив у освітній процес змішану форму навчання. Для цього з кожної дисципліни навчальних планів було розроблено та розміщено на Освітньому порталі ТДАТУ електронні навчальні курси. Такі електронні курси розроблені і на кафедрі електротехніки і електромеханіки імені професора В.В. Овчарова. Наприклад, з дисципліни «Теоретичні основи електротехніки» він містить у своєму складі наступні матеріали:

  • робочу програму дисципліни, у якій розписано усі аспекти вивчення дисципліни;
  • лекційний матеріал, що супроводжується інтерактивними посиланнями на відповідні ресурси, які спрямовані на доповнення викладеного матеріалу;
  • навчаючі тести з кожного пункту теоретичного матеріалу, які допомагають студентам краще засвоювати матеріал дисципліни;
  • завдання для самостійної роботи студентів на інформаційно-репродуктивному та практично-стереотипному рівнях;
  • методичні вказівки до лабораторних і практичних занять, які на репродуктивному та дослідницькому рівнях дозволяють закріплювати теоретичний матеріал та отримувати практичні навички з дисципліни;
  • контролюючі тести до кожного заняття, до підсумкових модульних контролів та до екзамену, які призначені для контролю знань та почасти уміння, отриманих студентами під час вивчення дисципліни.

Навчальний процес з дисципліни за змішаною формою побудований так:

  • дистанційно на платформі ZOOM студенти слухають лекції ведучого викладача з певних пунктів програмного матеріалу, на яких викладач, в тому числі, пояснює, що студенти повинні зробити самостійно;
  • після прослуховування лекцій студенти виконують певні завдання самостійної роботи;
  • напередодні лабораторних та практичних занять ведучий викладач дистанційно на платформі ZOOM знов зустрічається зі студентами для відповіді на запитання, які у них виникли при виконанні завдань самостійної роботи;
  • після виконання зазначених вище кроків відбувається очна зустріч у аудиторії викладачів, що ведуть заняття з дисципліни, та студентів для виконання лабораторних і практичних робіт;
  • контроль засвоєння матеріалу, що винесений на лабораторні та практичні заняття відбувається як в аудиторії (шляхом розв’язання невеликих задач), так і дистанційно (шляхом відповіді на тестові завдання до відповідних занять на порталі);
  • підсумковий модульний контроль та екзамен теж проходить у два етами – дистанційне тестування на Освітньому порталі та очне розв’язання задач в аудиторії.

Така організація змішаного навчання не є остаточною, викладачі кафедри продовжують працювати у напрямку її удосконалення, допомагаючи студентам набувати певних компетентностей, передбачених освітньо-професійною програмою.

Ведучий викладач з дисципліни ТОЕ, доцент
Олександр ВОВК

фото_page-0001
фото_page-0002
фото_page-0003
фото_page-0004
фото_page-0005
фото_page-0006

фото_page-0000