25 вересня 2019 року на кафедрі «ТМКП ім. професора В.М. Найдиша» відбулося позачергове засідання кафедри, на якому обговорювались питання академічної доброчесності.

До присутніх звернувся завідувач кафедри доц. О.О. Вершков, який розповів про 42 статтю Проекту Закону «Про освіту», в якому академічна доброчесності визначена як «сукупність етичних принципів і визначених законом правил, якими повинні керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання і проведення наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання і / або наукових (творчих) досягнень», тобто академічна доброчесність –це поняття, що базується на 6 простих та зрозумілих цінностях: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність та відвага. Повага до власної думки починається з поваги до думок інших, а повага до власного тексту – з поваги до чужих.

Чесність у навчанні та викладанні є базовою умовою побудови довіри між усіма, причетними до освітнього процесу. Відвага ж є здатністю чинити доброчесно всупереч страху чи тиску та вимагати від себе того ж, чого очікуєте отримати від інших. Ці постулати є основою чесного функціонування спільноти довіри, взаємоповаги та честі.

Зробив наголос, що в разі недотримання вимог законодавства з питань присвоєння вчених звань, зокрема за порушення академічної доброчесності, атестаційна колегія МОН скасовує рішення Вченої ради і відмовляє у видачі державного документа про присвоєння вченого звання.

Розповів про розвиток академічної доброчесності: «В університеті була введена система перевірки на наявність плагіату в наукових роботах. Також розроблений кодекс честі, де прописані норми дотримання педагогічної і наукової етики, зокрема академічної доброчесності».

cт.викладач Г.В. Антонова

#доброчесність #якістьосвіти #студентоцентрованість

IMG-e4ad51760ec981d1d4daf9486154ba6a-V .

IMG-817e56791d3a04ab4dc34ab3ef2c6204-V